måndag 17 januari 2011

"Pang.........du är död........!"


Ett svårt inlägg det här! Undrar hur jag ska börja eller om jag ska börja skriva överhuvudtaget?
Bloggdjäveln är ju kvar (Hej Elin) så något borde jag ju klämma in, men vad?

Börjar med den här uttjatade vargjakten som pågår just nu. Om det behövs någon vargjakt i Sverige, så ska den ske uteslutande av personer med Jakt och Viltvårdsutbildning, inte av en massa skjutglada grabbar med dubbelnamn och mustach. Nu har man t o m skjutit Alfadjur.
Så djävla knas så hälften kunde vara nog! Om man nu sket i den organiserade vargjakten och bara sköt djur som tog tamdjur då hade vi inom några årtionden haft en ganska skygg vargstam med rätt genetik. Alla vet detta, det gäller även jakt av lodjur! Söka upp lodjur med hund i otillgängliga skogsområden............hur är man skapt då?

Fast å andra sidan, hur är våra politiker skapta som stiftar dessa jaktlagar..........fast det vore ju kanske för mycket begärt av ett gäng som sänker en sjukpension på 7 000:- till ett ännu lägre belopp att de överhuvudtaget skulle kunna besluta något genomtänkt där humanism och klokskap går hand i hand!
Märker ni vad som är pågång..............ett djävla gnällande på fler saker samtidigt!
Ja, faktiskt det är så illa att du nu läser en bloggtext skriven av en kille som redan fick epitet "klok i en värld av dårar" som tioåring!
Fast jag respekterar skitstövlar också...........bara de är uppriktiga i sin "skitstövelhet"!
Har några sådana i min "närhet".......jag gillar inte det, men man vet i allafall var man "har" sådan personer!

Hmm........egentligen så var det inte ett "jaktinlägg" jag ville göra utan ett "sjukvårdsinlägg"....men det är knappast någon idé att göra det heller........för hur stort är intresset just runt dessa frågor...........inte speciellt kan jag ju meddela.....det låter som om "intresset" är stort.......just pga en massa skenheliga skitstövlar som snackar en massa strunt......vill man göra något för sina "medmänniskor" då gör man något i praktiken.
Alla vet att de borde göra "något" ålderdom, sjukdom och död kommer som ett "brev" på posten till oss alla, allt bara en tidsfråga!
Jasså, du pensionssparar, säger du? Det är inte det jag pratar om! Jag finns på min andra blogg http://www.jernsaxen.blogspot.com/ om du vill vara med och trygga din ålderdom i Spanien!
Om jag vill sälja något? Läs mina bloggar så fattar du vem och vad jag är! Det finns humanister i världen.........vi är inte många...........men om man hittar varandra så blir det fan så mycket trevligare!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Hej Peter!

Skrev själv ett inlägg om vargjakten. Man slutar aldrig fascineras av alla fullständigt IQ-befriade argument vad gäller VARFÖR man jagar varg. De måste tro att alla människor som inte bor i Värmland, Dalarna m.m. har något bakom pannbenet....
Hade vi bott där de bor, DÅ hade vi minsann vetat! :-P

desperat hemmafru sa...

God förmiddag Peter! På hugget som vanligt! :-)

Själv har jag gått in i en fas där jag försöker förtränga allt elände runt omkring. Just nu till exempel, ska jag gå och tvätta...

Glad måndag på sig!

Unknown sa...

"Om det behövs någon vargjakt i Sverige, så ska den ske uteslutande av personer med Jakt och Viltvårdsutbildning"

För att få jaga i Sverige idag så måste man genomgå en jakt och viltvårdsutbildning. Det kallas jägarexamen.

"Söka upp lodjur med hund i otillgängliga skogsområden"
För dig som förmodligen sitter inne i din lägenhet största delen av tiden så kanske dessa områden ter sig otillgängliga. Men för de som jagar vilt i dessa områden så är det nog en annan femma.

Till västgötskan: Ditt argument för att man inte ska jaga varg, är på din blogg att en ökad vargstam skulle hålla nere vildsvinsstammen, låter inte som det finns särskilt mycket bakom pannbenet i det argumentet.

Cici sa...

Nog är det svårt att förstå det där med vargjakt och hur dom har tänkt att jägarna ska kunna se vilka som har genetiskt olämpliga gener. Vore bättre att viltvårdare skötte den detaljen än detta drev som pågår nu. Att få en jägarexamen är inte särskilt svårt och man kan absolut inte räknas som någon expert efter den utbildningen.
Det händer att vi möter eller ser spår efter varg här i våra trakter, men jag har aldrig hört att någon skulle vara rädd för dom eller vilja utrota dom. Björn är både vanligare och farligare och vildsvinen, men de senare slipper vi än så länge.

Du är beundransvärd som fortsätter att kämpa mot orättvisorna i sjukvårdssystemet, det är vi nog många som tycker. Hoppas att du har överseende med oss som inte känner oss kunniga nog.

Wenche sa...

Jag får så många frågor i huvudet så här under vargjakten.
Varför är det så upphetsande att döda?
Varför tycker man det är en sport och stolt visar upp sig så gärna när man har dödat ett djur?
For man inga äckel känslor över att ha tagit ett liv i onödan.
vad är det sorts men som i grupp hetsar djur, i detta fallet varg, ute i markerna?Har de inga inlevelse förmåga?
Är det sådana men som som inte har något att säga till om i vanliga fall, och känner sig stora och betydelsefulla med ett gevär och rätten att döda ett djur?

The Secret Garden sa...

Jag blir såå förbannad över det här med vargjakten så det dunkar i tinningarna jag får en sån förbannad huvudvärk!! Dessa människor som kutar runt i drivor i skogarna och vevar med sina skjutglada gevär och skjuter mycket hellre än bra! Det avslöjas ju med alla dessa skadeskjutningar och att de skjuter fel vargar!!!
Jag tycker att de, med enkel svenska, ska SKÄMMAS!!!

JAg bor själv i en liten by i skogen, har betesdjur och hundar. JAg inser att jag måste välja, antingen acceptera naturens lag, att det finns rovdjur, eller flytta...

Frågan är då flytta vart?? Planeten är ju ett hem för alla!

Jag har mycket hellre dessa vargar drällande omkring än skjutglada folk med tydligen låg hjärnkapacitet!!!

Märks det att jag är förbannad??!!
:) men samtidnig känner jag för att lägga in den :) flinande gubben, för det är ju så patetiskt alltihop.
Fy fan!

Ha det gott!

caja sa...

Ja och här bor jag i en jävla kommun där de tom skjuter de tama vargarna.../caja

BP sa...

No comments.