fredag 21 januari 2011

"Hur fan ska man kunna sluta blogga........!"


"Hur fan ska man kunna sluta blogga när det finns så mycket bra konst?" Ja, det är frågan! Inatt när jag kom hem ifrån jobbet och läste mitt "dröminlägg" nedan så kändes det helt meningslöst att blogga..............fast jag vill poängtera att detta gäller verkligen inte kommentarerna för det är där belöningen ligger! Självklart skriver man också för den egna glädjens skull och för mig personligen så är det ett krav, att jag ler medans jag skriver!
Läste just ett så bra och sorgligt inlägg om resistenta mördarbakterier i New Dehli, blev så dyster så jag tänkte lägga mig igen............men så dök bilden ovan upp i kulturdelen i Svenska Dagbladet och solen sken in i mitt sinne med full kraft. Klicka på den för förstoring, det här är "konst" när det är som bäst! Den här bilden kommer finnas på min näthinna hela dagen.........fast den som vill "se" ser även "sorgligheten" i den! Precis som i "verkliga livet", många gånger glatt på ytan, men..............ja, du vet själv...............alla har ju sina egna privata "helveten" att dras med!
Hans-Jörgen Johansen heter skulpturens skapare. Den ingår just nu i en utställning som heter "Sjukt bra konst".....en utställning med sjukhuskonst, en utställning i Stockholmsläns Museums regi.
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Cybergallerist i Bloggöknen!

1 kommentar:

Lippe sa...

Man bloggar om och när man vill, om vad man vill, hur man vill och av vilken anledning som helst...eller utan anledning om man villl!!
Det är ju det som är så GÖTT!!
Kram och glad att se att du är ovan jord!