måndag 3 januari 2011

"Shit....rövknullad......nu händer det igen....!"


Hmmm.........just som jag börjat bli lite gullig igen och försöker få lite fason på min blogg, visst var det ett vackert inlägg nedan? En heminredningsbloggares "våta dröm"!
Ja, till saken, jag gjorde inlägget nedan och när det var klart så tittade jag i min "inkorg".......konstaterar, nu har det hänt igen.................två följare denna gång har "hoppat av" Oumberliga bloggen..........visst blir jag ledsen..........men inget att göra åt, denna blogg har aldrig utgett sig för att vara direkt seriös, men jag säger det igen, det finns saker där "mellan raderna" för den som vill "se"!
Visst är ordet "rövknullad" ett hårt ord och inte låter det direkt vackert heller......men ordet "rövknullad" ur icke sexuell aspekt ska vara hårt och rått..............ordet ska användas när man är djävligt upprörd och illa behandlad och kränkt...........att säga att "jag blev "rövknullad" av en Julgransförsäljare är en överdrift, helt klart..........men lurad blev jag!
Fick också ett mail med en undran vad betyder ordet "rövknullad" egentligen? Hoppas jag förklarat det ovan.
Hittar en annan skribent på nätet som också använder ordet:
Något som jag personligen blir upprörd över är alla "juckande hundar".....verkligen otrevligt, man tror hundjäveln vill hälsa......sedan sitter den som ett djäkla frimärke på benet!
Biologiskt och genetsikt, ja visst är det det, hos människan med, fast vi "lindrar in det" djäkligt snyggt.....................
Nu släpper vi "det" ordet, känns som jag skrivit det för många gånger redan............men dyker det upp någon fan som försöker köra "översitteri"........då skriver jag det igen......var så säker!
En annan sak nu när jag ju ledsen över min förlorade "följare" så är du inte följare av Oumberliga Bloggen redan.........så klicka dit dig och bli min Vän för livet! (ler)
Som sagt "Äntligen Måndag!" Ha en underbar Vecka...Puss och Kram ifrån Oumberlige Peter Din Kärleksprofet i Cyberrymden!
(Ja, jag vet, det där blev lite smörigt, men wtf)

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Oj, oj, här var det hets. På nya året och allting. Men med det inlägget kanske du får några nya följare. Eller inte. Vad vet jag. Jag är i.a.f. kvar även om jag i mitt eländiga tillstånd inte orkat följa några bloggar på ett bra tag. Men det ska bli ändring på det nu.
Ha en god fortsättning på det nya året och kram på dig :)

Lippe sa...

Halta o lytta som har haft att göra med dåligt fungerande sjukvård och blivit jagade av FK upplever att de blir det gång på gång! Vad gör man för att ge tillbaka? Efterlyser ett bra ord som innebär att man inte låter sig rövknullas eller att man ger tillbaka efter att ha blivit det.
Kom inte med att "stå på sig" eller "rövknulla tillbaka" det kan jag komma på själv..
Ett riktigt bra ord eller uttryck som kan användas nu när jag efter mina tre månader på AF åter ska söka hjälp hos FK.
God fortsättning på året!

BP sa...

Det är din blogg och i den får du skriva precis vad du vill och när du vill!!! Å om man inte gillar dina inlägg så är det ju bara att hoppa över bloggen. Enkelt.
Ordet rövknulla är rent allmänt ett ord som jag ogillar skarpt (å då kan jag vara ganska så ful i mun). Gillar inte knulla eller f-ordet heller. Å speciellt inte i röven;-)