onsdag 4 maj 2011

"Ledsen att behöva säga det tjejer..........!"



Den här "bysten" känner de flesta igen. Drottning Nefertiti, nu vill Egypten ha tillbaka den från museét i Tyskland, se artikel i SvD! Jag vet inte hur många av Er Kära Läsare som har fördjupat sig i historien i och kring henne/honom, ja, jag skriver faktiskt honom, för Nefertiti är kanske en man enligt vissa Egyptologer! Då som nu så var vi män helt övertygade om vår egen förträfflighet, så varför inte göra en man till Drottning? Precis som vi ännu i våra dagar låter modeindustrin göra, dagens modeller har ju i princip pojkkroppar! Funderar starkt på om inte Ulv Röde ska starta ett alldeles eget modehus för riktiga "Vikingahuldror", är faktiskt lite förbannad har hittat en massa fina klänningar till min Lilla Fru som inte funnits i storlek 44 som min sexiga Fru har! Senast var jag inne i en butik, där t o m butikföreståndaren hade ett archle som en lagårdsvägg, så sa hon att vi "för" inte större storlekar än till 42! Ja, jag säger det igen och har sagt det förut, världen är galen men det var inte jag som började! Hm...nu spårade det kanske ut lite, detta inlägg handlar ju egentligen om Drottning Nefertiti och att hon kanske egentligen var en man, se artikel här!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Ditt Modelejon i Cybergropen!

2 kommentarer:

ullrika sa...

Jag tror att riktigt små kvinnor har samma problem att hitta kläder som passar i "vanliga" butiker.

Intressant det där med Nefertiti. Nu ska jag läsa artikeln!

BP sa...

1. Din fru ser mycket smalare ut än 44.
2. Håller med Ullrika, jag vet.
3. Japp, du kom ifrån ämnet;-)