torsdag 5 maj 2011

"WTF........vad är det med naturen egentligen....!"


Ja, uppriktigt.....va fan är det med naturen egentligen! Jag älskar att vara i naturen, trodde jag i alla fall tills för fyra år sedan! Det är nog de här djävla scouternas fel, jag blev nog helt enkelt "hjärntvättad" som liten. Fast jag får skylla mig själv som var scout ganska länge, borde fattat att det var något skumt med en "rörelse" som har Kungen som beskyddare! I vilket fall som helst så fick jag borrelia ifrån en fästing och var svårt sjuk i två år, sådant "suger" vill jag lova, både bildligt och bokstavligt sett! Så vad händer nu på morgonen....jag sätter kaffet i vrångstrupen, vad är det jag läser, visste inte ens att det fanns ett sådant här "ofräscht" djur..hm..insekt!
Ser du en humleliknande fluga som hovrar framför ansiktet, så vifta bort den eller spring så fort du kan. "Humlan" kan vara älgens nässtyng - en parasitfluga som sprutar in larver med hullingar i dina ögon.
Älgens nässtyng är en parasitfluga som använder älgen som värddjur. Men den kan missta ett mänskligt öga för en näsborre hos en älg.
– Hos älgen kryper larverna längst bak i svalget där de sätter sig i slemhinnorna. De växer till sig och blir upp till tre centimeter långa. När de är fullvuxna hostar eller nyser älgen ut dem, säger Erik Ågren, veterinär vid Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) till TT.
Nu har vi dessutom fått dvärgbandmask i Sverige, bildar bölder på levern som gör att man måste levertransplanteras efter cirka 10-15 år! TBE och Borrelia ifrån fästingar.....säger bara.....vad finns det mer för djävla otäcka sjukdomsspridande kryp som Scoutrörelsen försökt att dölja att de finns? Säger bara hmm.....till Kungen...Scouternas "beskyddare"....vad är det han brukar säga....."Alltid redo"...ja nog vet vi att Kungen "alltid är redo".........säger bara Usch!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kryputrotare i Cyberskogen!
PS: Bild och delar av text ifrån Corren!

1 kommentar:

ullrika sa...

Men dom är tydligen inte farliga dom här läskiga krypen. Bara läskiga. As if I give a damn! Inte i mina ögon!! säger jag bara.