söndag 1 maj 2011

"Problem i 100 miljonersklubben....och sköna Maj Välkommen.....!"







Sköna Maj Välkommen och även Hjärtligt Välkommen till "Hundra Miljoners Klubben"! Alla är välkomna att vara med i "Hundra Miljoners Klubben", som är ett återkommande tema här på Oumberliga Bloggen! Det enda som krävs är rejäl fantasi, inga halvmesyrer inte, ska man drömma så ska man fan i mig göra det ordentligt! Alltså om du tillhör de här som då och då köper en "tia" lott för att förhoppningsvis kamma hem 250 000 kronor då är inte det här inlägget något för dig! Här drömmer vi rejält! Alltså drömmer "vi" om vad man skulle göra om man vann 100 miljoner, varken mer eller mindre! Bara att sätta fart på fantasin alltså, gör ett eget inlägg eller skriv här! Ser på mina IP-nummer att jag faktiskt har två "kända" läsare som redan sitter och häckar på "familjeförmögenheter" på lite större summor än så.......jag diskriminerar ingen....Ni är Välkomna ni med att "drömma fram" 100 miljoner till, det kostar inget......!
Ja igår var jag och Lilla Frun på våra två stora Auktionshus vårvisningar av Modern Konst....det blev dyrt, jag gjorde av med cirka 8 miljoner och Lilla Frun som är lite sparsammare än sin man brände faktiskt inte mer än 5,6 miljon, men så var hon lite trött igår, har haft ont i veckan och varit sängliggandes i princip hela den tiden!

Måste vara ärlig, ni som läst mina inlägg om "100 Miljoners Klubben" förut vet att jag sedan länge gjort av med min 100 miljoner, ja det är faktiskt så illa att jag fått "drömma till" 100 miljoner extra två gånger....ja vad fan jag är ledsen, men det kostar att ligga på topp!
Fast nu sitter jag men "hundra nya friska miljoner" och igår blev jag som sagt rejält "köpnödig" på Stockholms Auktionsverk och på Bukowskis. Började faktiskt gårdagen med att bränna lite över 20 miljoner, ja det blev mer än jag tänkt mig, skulle faktiskt bara köpt en liten ö, men jag kunde inte bestämma mig så det blev två mindre öar här i Stockholms Skärgård! Först köpte jag Lilla Skrakholmen för 14 miljoner och sedan kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa Breddskär för 12 miljoner! Öarna är så olika och med så olika bebyggelse så det var nödvändigt att köpa bägge för att tillfredställa alla behov! Lilla Skrakholmen är bebyggd med flera småbyggnader och jag behöver någonstans att göra av allt jag kommer ropa in under vårens specialauktioner, sedan kommer ju Svärmor och bor hos oss under några sommarveckor som brukligt är och då är det bra med två öar...en till henne och en till oss........med två mils mellanrum!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Fastighetsmäklare i Cyberhavet!

PS: Gillar du "Fastighetsporr" då tittar du in till min Mäklare, Skeppsholmen Fastighetsmäkleri, bara att klicka här och du befinner dig där!

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej du oumbärlige!
Precis som om jag inte varit inne på Skeppsholmen många gånger när jag känner för lite husporr......man blir lite småsjuk, fast samtidigt är jag nöjd som jag har det men det är kul att flukta lite!
Tack för tipset i alla fall!
Agnet akram

ullrika sa...

Nä jösses, inte tusan kan du ha svärmor boende i samma hus inte? Klokt att planera in henne i på en egen ö.

:)

BP sa...

Sjukt, eller hur, helt sjukt!!!

Vi blev bjudna till "Garden Party" av en dam som bor i en 15 miljonsvilla i Djursholm i juni. Det räckte...

PS Nej vi ska inte delta. Vi har nämligen ingen större lust att investera 10 000 i kläder och presenter för att platsa - om man säger så;-) DS