måndag 20 april 2009

Hotell - nej sand mellan tårna ska det vara!





Fick lite dåligt samvete efter mitt förra inlägg, klart man ska sola - men med måtta! Det här med att bo på hotell är det inte lite "medelålders". Jag och "Lilla Frun" trivs bäst på camping vid Medelhavets strand! Men vill du bo på hotell så titta självklart in på länken nedan! Länk och del av artikel ifrån Svenska Dagbladets nätupplaga:
"Lyxarivieran
Publicerad: 19 april 2009, 06.00
Sval diskretion på stilikonen. Familjär full service på uppstickaren. Ombonad klass på den provensalska gården. Semestra à la Richistanrivieran. Vi besökte tre adresser med tre olika temperament." http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_2749979.svd
En enda bild av flera tusen blev förstörd av någon outgrundlig anledning och det blev den när "Lilla Frun" skulle posera i sin nya fina klänning inköpt i St Tropez. Med den bilden vill jag också illustrera hur handikappvänligt det faktiskt kan vara att bo precis vid havet i husbil, husvagn eller "hydda".
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Webbadress till Camping De La Plage http://www.camping-de-la-plage.fr/

1 kommentar:

Willewira sa...

Hej Peter!!

Klart man ska vara försiktig med solandet!
Även jag får lite ångest när jag tänker på hur mycket jag solade på 80-talet... Usch ja!!

Vet du, jag blir så glad när jag läser om era bravader... att din fru, trots sitt handikapp faktiskt tar sig ut. Tyvärr är det många som lägger av när man drabbas av något som försvårar tillvaron.
Men det gör inte ni... med det säger jag inte att ni har det lätt. Absolut inte! Men jag blir glad av den trots allt positiva attityden...

Inte min mening att verka klyschig, hoppas du förstår det. :)
Jag är bara ärlig...

Själv går jag här hemma och äter soppor... och det ska jag vara glad över. Det finns de som inte ens har soppa!

Ha det gott!!
Kram
Willewira