torsdag 9 april 2009

"Lilla Frun" exponeringstränar medans "Lilla Mannen" sjunger för henne!


Okej, det är "lättköpta poäng" och hitta några tokiga bilder på Internet och sedan visa dem på sin blogg, men visst är det kul, som gubben i akvariet nedan! Att visa sig på bild själv kanske är ännu värre, vad vet jag. "Lilla Frun" är ABBA fantast och har det ganska "besvärligt" som en del av Er som läser Oumberliga bloggen vet. Jag gör allt för att hon ska må bra, som på bilden ovan, här sjunger jag Abba - Knowing Me Knowing You för henne, just som jag stönar fram Fridas refräng Ahaaa........så passar hon på att fotografera mig. Mitt stönande ihop med min syndfulla Julio Iglesias blick gjorde henne alldeles knäsvag, så jag fick senare ge henne lite mera "smärtlindring"! Som min Mor brukar säga: - Säga vad man vill om synden, men roligt är det!
Många slutar idag Skärtorsdagen redan vid lunch och det tänker jag också ta mig friheten att göra. Har verkligen arbetat för fullt idag på alla sett, fast jag står till "arbetsmarknadens förfogande" som det så vackert heter. Vet inte om ni läst att en del fått sin a-kassa indragen pga sitt oavlönade bloggande, helt otroligt. Bloggandet är ju en form av dagbok och i mitt fall så rensar jag hjärnan efter varje "arbetsansökan" där man vänt ut och in på sig själv, så att man ibland inte känner igen sig själv.
Ja och nu för att inte min a-kassa ska "slänga ut mig" så riktar jag mig nu till alla som har små trevliga butiker ute i landet att behöver ni en Butikschef med lite tryck i så finns han här. Tycker att det är viktigt att vara ärlig så helst vill jag vara på mässor, äta affärsluncher (gärna långa och goda), inköpsresor utomlands går också bra och sedan min specialitet, firmafester. Firmafestandets ädla konst håller på att glömmas bort. Ha, nu tror ni jag menar sådana här med en massa sprit och "bus" med kontorstjejerna. Nej mina favoriter är där alla tar med sig sin respektive, det är humor på hög nivå det, det brukar ju bli så underbart stelt och luften så tät att det går att skära med kniv i den. Därför vill jag ännu en än gång tacka "Lilla Frun" för att jag alltid kan var mig själv och tack alla gånger för att du sett till att jag kommit hem överhuvudtaget - Knowing Me - Knowing You - Ahaaaaaa..........!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson som samtidigt vill önska alla en riktigt fin långhelg och samtidigt så säger jag Glad Påsk!
Klicka nu på länken nedan och njut av ABBA, lite Påskstämning på videon tycker jag mig se, okej, det är flerfärgade ballonger istället för ägg det är sant.........säger bara...Ahaaaaaa......!
http://www.youtube.com/watch?v=2Pg5NMGOlEE

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser alltid bra ut på bild Peter. Skulle varit tufft att fota dej med huvudet i ett guldfisks-akvarium då du har stora runda glasögon på dej. FETT GALD PÅSK från Ronny

LillaFlisan sa...

Åh ,vilken popstjärna!!


En riktigt glad påsk med mycket sol, god mat och trevligt umgänge önskar jag dig!

Kram

Flisan

Unknown sa...

Klart du ska muntra upp lilla frugan :o)
Det var en bra bild på dig tycker jag!
Hoppas Påsken blir bra för dig och familjen
Må gott Kram Tildé

Uttan sa...

Glad Påsk till dej.
Och att ha en Man som gör allt för att man ska må bra betyder såååå mycket....jag skulle inte vara vad jag är i dag om jag inte hade min man som gör allt för mej.......
Hälsa "Lilla Frun".(Vi dricker champagne och trivs så bra vi bara kan i "husabien")Kram!

Bloggullet sa...

Så du är igång i söka jobbkarusellen?
Jag önsjar dig en glad påsk, du glädjespridare i bloggvärlden.
Kramar