måndag 27 april 2009

Jag skall genast gå och pussa en gris!


Jag tror faktiskt jag gör ett inlägg till idag, bara för att jag är på så bra humör. Har varit "arg" en längre tid nu på det mesta och när jag läser alla blogg inlägg på artikeln nedan på Svensk Dagbladets nätsidor så ler jag lite för mig själv, det kunde varit jag som skrivit och varit upprörd över lite av varje. Men det är nog så när vi är nöjda på alla sett så så flödar Dopaminet i hjärnan och vi blir nöjda och harmoniska, som jag idag exempelvis(ler). Sol och konst helg för min del bättre kan det inte bli, sedan ett tiotal mil på cykel blir som "grädde på moset".
Resultat idag, lugn som en "filbunke" (härligt uttryck, undrar var sexbarnsmammansblogg tagit vägen, hon skulle använda ett gammalt uttryck varje dag, ska leta upp henne efter detta inlägg).
Ja, min äldsta son har svår timotejallergi och för att råda bot på detta så har han immun iserats i några år nu mot just timotej. Går enkelt till så att man utsätter sig för ämnet i mycket små doser för att kroppen ska bygga upp ett effektivt försvar mot det exponerade ämnet, i detta fall alltså timotej.
Jag är djäkligt orolig för att jag nu ska drabbas av Svininfluensan så jag undrar om det går att immunisera sig själv mot det genom att ge sig ut och pussa grisar! Okej, jag vet skillnaden mellan virus och bakteriellinfektion men forskningen har haft fel förut, så det är kanske värt ett försök?
Jag frågade om "Lilla Frun" också skulle med, men hon svarade att det behövdes inte, eftersom hon kysser "ett stort svin dagligen" undrar vad hon menar med det?
Som sagt idag är det fortsatt "arbetssök" som gäller!
Säger det igen, ha en fin dag och skön vecka mvh från Peter Olofsson! (Hmmmm....stort svin...undar vad hon menar med det???...hmmmm...)
PS: Länk nedan till allvaret och artikel om influensan som sprider sig i Mexico!

6 kommentarer:

Uttan sa...

Hej!

Ja mycket konstiga saker man kan bli sjuk av nu förtiden....men å andra sidan kan man halka på en sten när man pussaar grisen och slå ihjäl sig,eller cykla omkull på cykeln och slå ihjäl sig.Så var rädd om dej min vän använd HJÄLM!!!!!
Skämt åt sido ska man gå och vara rädd för alla sjukdomar man kan få när man kämpar för att få varje dag att vara den bästa?

Njut av solen.Mitt kaffe är klart Du kan få en kopp.Ha en jätte bra dag!
Kram!

Karins fotoblogg sa...

Hej Peter!
Tack för dina ord kring min färg- och formkänsla, de värmer ska du veta.
Jag håller med dig delvis kring det du säger om teknisk fulländning men jag har gett mig 17 på att bli duktig på att fota och jag tror att ju mer tekniken "sitter" desto mer konstnärlig kan jag bli!
Så spännande det låter med Galleri Jernsaxen! Du är en man med många järn i elden :)
Intressant tanke som väcks hos mig när du skriver att mina bilder skulle kunna väcka känslor hos andra. Riktigt så har jag inte tänkt... jag tänker bara på hur kul det är att fota, att jag vill bli bra.
Hoppas att du och lilla frun får en skön vecka!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja forskarna har ju haft fel förrut så vi får väl ut och pussa gris lite till mans och kvins. Om inte annat så får man ju röra på sig i jakten efter lämplig gris.
Ha det gott i solen:)

a sa...

Hej Peter!
Det var ett tag sen.
Hahaha! Pussa grisar... Vill du pussas med riktiga svin har jag en lista till dig, säg till bara;)
Ha en fortsatt härlig dag!!!
Kramizar från Heidi (Nippertippan)

a sa...

Svar: Hahaha!!! Njaa, vi äkta blondiner växer inte i träd direkt, någon måste stå för underhållning. Sedan urminnestider har folk krävt bröd och circus...
//Heidi

Camilla Alvén sa...

Hej!
Du har så många järn i elden att jag är rädd att du snart brinner upp, ta det lugnt en dag och njut av våren.
Du fick igång mig lite grann genom din kommentar angående tekniktänkande så dagens blogginlägg hos mig handlar lite om det.
Ha en skön dag tillsammans med lilla frun och för Guds skull ta det lite lugnt nu.
Kram på er