tisdag 21 april 2009

Veckans Pausfågel - Träskonäbben!


När det blir lite för mycket i tillvaron då är det lämpligt att göra en liten bloggpaus och det tänker jag göra nu. Inte pga sorg eller vemod eller något annat tragiskt, tvärtom, har bara extremt mycket att göra nu så här på vårkanten så jag får prioritiera bort lite saker.
Bloggandet i sig tar inte så stor tid, men jag "halkar" lätt in på andra saker och världen är fylld med spännande saker att upptäcka och nu hade jag tänkt att upptäcka lite mer saker i min näromgivning. Bland annat våra egna fåglar.Träskonäbben här ovan (Balaeniceps rex) eller Abu Markub (arabiska: "Skons far") är en fågel som traditionellt placerats i ordningen storkfåglar. Träskonäbben är den enda fågeln i sitt släkte och sin familj och är ju inte en av de fåglar som landar här på vårkanten.
Iden med att lägga in en "pausfågel" har jag stulit ifrån Rana som just nu pausar lite i sitt bloggande, hon valde en struts och visst vore det kul om fler bloggare slängde in en fågelbild då de tar det lite lugnt ett tag. Jag återkommer var så säker, mina tidigare "pauser" har bara varit några dagar långa, så man vet aldrig(ler)!
Ha det fint på alla sett mvh från Peter Olofsson!
PS: Glöm inte bort smärtföreningen Jernsaxen som jag hoppas få igång med full kraft till hösten!
Är du intresserad av fysisk smärtproblematik och patientfrågor angående detta område skriv till jernsaxen@live.se eller gå in på bloggen www.jernsaxen.blogspot.com och skriv en rad där, bloggen är också i nuläget i princip vilande, men jag återkommer där också, jag lovar! DS

6 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Vill bara säga gommorron.
Rolig idé med pausfågelm.
Ska nu iväg till sjukgymnasten. Kan knappt röra nacken.
Ha det så bra och hälsa lilla frun.

Willewira sa...

Hej där!

Vi är många som pausar och det är helt ok... tyvärr hittade jag ingen bild på sjukhusstaren, annars hade ju det varit passande. ;)

Ha en skön paus och dröj inte för länge med att komma tillbaka!!

Kram
Willewira

Uttan sa...

Ha,ha vilken liten rolig Pausfågel.
Lite Paus kan vara bra men jag kollar in till dej varje dag,för säkerhets skull;)
Ha det så bra och ta hand om er!
Kram!

Camilla Alvén sa...

Hoppas att du får en skön paus.
Våren är underbar men också jobbig eftersom det finns så mycket man vill hinna med att göra.
Ha det bra

Design i tid och rum sa...

Hej!
hoppas du skriver snart igen
ha det så bra Dadda.

Peter Olofsson sa...

Hej! Oumberlige Peter här! Som du ser så är det en omöjlighet för mig att ta det lite lugnt!(ler).
Världen är full med viktiga saker att ta i tu med, har verkligen inte slutat blogga på www.oumberligating.blogspot.com utan den får vila ett tag, nu är det www.jernsaxen.blogspot.com som gäller i ett tag framöver tills det blir en egen hemsida! Oumberligabloggen skapades faktiskt som en liten "draghjälp" för Jernsaxen bloggen och för att nå ut till fler människor om sjukvårdproblematik och patien/smärt frågor. Stora områden och svåra att hantera men en sak är säker desto mer det skrivs om dem desto bättre ur alla synvinklar.
Nu vill jag be dig käre läsare av Oumberligabloggen att titta in på Jernsaxenbloggen som jag idag skriver ifrån. Min önskan är att du också lägger till dig som föjare av den, bloggen är lika fri och okomersiell och opolitsik som Oumberliga. Mitt enda mål med den i bloggform är att få så många läsare som möjligt och självklart också kommentarer. Det är visserligen inte det viktigaste men känner du för att skriva en rad så självklart så uppskattas det! Mitt mål är att även Jernsaxen ska länka vidare till allmäna bloggar som kan ge förströlese och glädje i vardagen, kommer skicka ut förslag var du vill ha din blogg under för rubrik, exempelvis inredning, foto, konst osv men det tar ett litet tag. Vill du inte synas på den sidan varken som följare eller blogg så respekteras det självklart, då ses vi bara på Oumberliga bloggen(ler). Är det någonting du undrar över så går det bra att maila till jernsaxen@live.se så reder vi ut eventuella frågor. Berörs du personligen av sjukvårdsfrågor, patientproblematik, försäkringskassa eller liknade så vill jag gärna ha material om det, skriv gärna en lång kommentar så andra kan läsa. Mår du bra och är frisk som en nötkärna(ler) så var glad för det och stöd oss andra (patienter och anhöriga) genom att bara vara "följare" och tyck gärna till om det är något som är bra eller dåligt i mina inlägg!
Stor varm Kram från Oumberlige Peter!
Tack för hjälpen på förhand vill jag också säga!