torsdag 16 april 2009

Robert Adams i all ära men har ni sett Camillas och Karins bilder!




Ja, precis vad jag tänkte! Gå då genast in på http://www.karinsfotoblogg.blogspot.com/ (översta bilden) och sedan på http://www.camillasfoto.blogspot.com/ (bilden underst).
Hasselbladspristagare i all ära men Karin och Camilla är värda ett Oumberligating Hedersomnämnande, de har nu en längre tid förgyllt bloggvärlden med vardagliga "konstverk" från det ständigt pågående "livet" i och kring dem och på så vis delgett oss läsare av deras fina bloggar en stämning av "bekantskap" och "värme". Teknisk begåvning, känsla för det "konstnärliga" och det "lilla" blir också ledord för dessa fotografers alster. Som sagt gå in på deras bloggar och njut.
Vill ni sedan se lite triviala bilder av Robert Adams så kan ni "halka" in på "Svenskans" nätsidor se länk nedan:
"Miljöfoto i gråton prisas
Publicerad: 16 april 2009, 08.34. Senast ändrad: 16 april 2009, 09.09
Amerikanen Robert Adams är årets Hasselbladspristagare. Det är en fotograf i takt med tiden som på ett poetiskt vackert sätt belyser den ­globala miljödiskussionen, tycker fotografen och jurymedlemmen Annica Karlsson Rixon. "
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2740867.svd
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Glöm inte "Vikingen" i dig, läs inlägget nedan! Upphovrätten till bilderna ovan tillhör respektive Fotograf!

5 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Kära nån! :) Jag är smickrad Peter! Tack snälla för de fina orden(och reklamen;) ).
Ja, det var sannerligen en överraskning!

Tack igen och kram(tillbaks)!

Veronica Tingvall sa...

Hej!
Kul att du kikade in på min blogg och kul att hitta till både din frus blogg och till din. Jag diskuterar gärna teologi och religion.

Hoppas du får en skön kväll /Veronica

Camilla Alvén sa...

Oj, nu rodnar jag lite lätt! Tack snälla Peter för de orden, du kan tro att de värmer och stärker.
Idag har jag träffat kantorn i vår kyrka och pratat musik och bilder, jag ska medverka vid en vårkonsert den 10 maj. Det blir en resa med sång och bild (foto) som går i kärlekens, vänskapens och gemenskapens tecken.
Ha det bra

LillaFlisan sa...

Hejsan hoppsan Peter!

Kikar in så här på torsdagskvällen (efter ytterligare ett föräldramöte)för att önska en trevlig helg!

Kram

Flisan

Kerstin sa...

Vad kul Peter att du lyfter fram de här tjejerna. De är onekligen duktiga på foto och är en stor inspirationskälla till en amatör som jag själv. :)
Ha det gott och sköt om dig.