onsdag 9 februari 2011

"Är man en ung man nu helt plötsligt....!"


Det är så djäkla skönt att kunna skriva ett inlägg så här på morgonen, när det finns något att referera till i någon av våra större tidningar! I Svenska Dagbladet idag förtsätter artikel serien "Om att vara ful i mun"! Passar mig utmärkt eftersom jag ständigt får mail och kommentarer hur jag använder mitt språk!
Självklart så måste jag ju hitta någon kul bild till detta inlägg! Googlar "fula ord" och finner där vid "regnbågens slut" Malin Billers underbara blogg och teckningar! Folk har visst blivit lite upprörda över hennes serier och språkbruk också.........kanske en "själsfrände" pågång!
Är noga med källa då den finns.....seriestrippen ovan kommer alltså ifrån Mallin Billers Blogg, klicka på hennes namn och du är kommer dit!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

Inga kommentarer: