måndag 14 februari 2011

"Vad ger du din(a) älskade..........!"


Ibland tycker jag det här med "Alla Hjärtans Dag" känns lite väl konstruerat, men nu är det ju sedan några år en "etablerad grej" i vårat konsumtionssamhälle......kanske inget fel i det inte, men det får ju inte bli ett "måste"!
Fick en fin kommentar i inlägget nedan..."att ge av sig själv är en Alla Hjärtans Dag handling"...håller med helt och fullt!

Sedan har det ju blivit en liten annan sak här i Sverige, ser skillnader på Amerikanska bloggar, där är denna dag mycket mer inriktad just på kärlekspar, okej, så är det här med, men vi är många som ger små presenter, kort mm till Nära och Kära! Fick faktiskt ett kort ifrån min Svärmor idag på posten!

Den som läst denna blogg tidigare vet att jag "skämtat om sexleksaker", det skulle jag inte gjort...(ler)...samtidigt som jag "tappat följare" har jag nu hamnat med mitt IP-nummer hos några leverantörer av sådana produkter. De tycker min blogg vore ett fint forum för reklam och försäljning...........ska fundera..........är annars ganska stolt att ingen har kunnat "köpa mig"!

Sedan har jag redan ett "reklam avtal" pågång för Smärtföreningen Jernsaxens Medlemmar med en leverantör av "vuxenleksaker", vi är inte överens om rabattens storlek ännu!

Sedan kommer man per automatik i kontakt med ett annat problem.........google har hört av sig om att innan man kommer in på min blogg så får man kryssa i en ruta för att tala om att man är införstådd att denna blogg innehåller sk "vuxeninnehåll". Det vore tråkigt om det blev så för jag vet av egen erfarenhet att man inte alltid vill "logga in" på sådana bloggar!

I USA har man rått bot på detta på ett enkelt sett.....nu till saken, äntligen.....jo, det här med presenter på Alla Hjärtans Dag! Ett företag gör tre varianter grader) av presenter att ge bort, bl a gelegodishjärtan, tre påsar med lite olika text innehåll på godiset, samt tre olika varianter av presentförpackningar, ingen fara bara klicka här på Cookiepots, lita på mig! Alltså man kan enkelt välja grad av sk "vuxeninnehåll"!

Fast det här med att ge bort "Handbojor", skulle inte funka i min "bloggosfär" här har alla så perfekta hem så ingen skulle vilja ha repor på sina fina sänggavlar. Fast "Chabby Chick" gänget kanske gillar idén, nytta med nöje skulle man kunna säga. Antikbehandling, repat och slitet, samtidigt som man "busar runt", är verkligen att göra "två flugor på smällen" i ordets rätta bemärkelse!
Fast det riktigt fina med denna dag är ju att vi gör precis vad vi vill med den!
Själv vill jag önska alla Mina Kära Läsare (De som är kvar) en riktigt fin Alla Hjärtans Måndags Kväll!
Kram ifrån Oumberlige Peter! Ditt Härta i Cybergodisburken!
PS: Undrar om jag vågar ha någon mer utlottning på min blogg? När jag senast före Jul lottade ut "Big Penis Kalendern" balla min mailbox ut alldeles fullständigt av underbart tokiga kvinnor som ville möta upp alla "gubbkalendrar" på sina arbetsplatser! Undrar om någon är sugen på att vinna en plåtburk i form av ett hjärta med ett Amerikanskt imperativ fyllt med budskapsfulla gelehjärtan?

5 kommentarer:

Uttan sa...

Sänder en Kram till Dej på Alla Hjärtans Dags kvällen...
Fina kalsingar ;)
Jag har gett Min älskade Man av min tid i dag och många "goa" Kramar.
Fast det gör Jag varje dag tycker nog alla dagar är hjärtliga hos oss.....Vi behöver inga dyra presenter men visst är det väl roligt med överraskningar.
Klart Jag är kvar som läsare hos Dej även om Jag e lite dålig på att kommentera.

Tävlingar älskar Jag och det vet jag andra gör också.

Ha det gott!

Cici sa...

Din "vuxenblogg" till trots har jag förstått att du är en man med osedvanligt stor hjärta!
Bara man undviker att öppna din blogg när barnbarnen, eller maken, är i närheten så läser jag gärna dina inlägg, även om jag har lite svårt att kommentera dom.

Hoppas att du får riktigt mycket hjärtegodis denna dag!

Tankar vid midnatt sa...

Upptäckte felet - som tur är så är jag född på 1900-talet. Tack för att du uppmärksammade det. Kommer du ihåg filmen? Jag vinner gärna en plåtburk med godis!!!

Lippe sa...

Åhhh, jag som är såååå ensam kunde ju behöva trösta mej med lite gelegodis i plåtburk!!!
Tokigt dåligt med karlar att kasta ögon på här ute i skogen.

Men jag är inte ledsen så länge, skrattade vilt åt din kommentar om sängstolpar och inredningsstilar!!
I bland f¨år du verkligen till det!!

En gång var jag i Florida i februari och snacka om kommers!! Om man gick in på typ Walmart så fanns det precis allt du kan tänka dej och lite till. Stora grejer, glittriga grejer, grejer som kunde dansa, sjunga, blinka...you name it!! Med grejer menar jag saker alltså! Kanske bäst att förtydliga ;)
(¯`v´¯) •*¨*•.¸¸♥
`*.¸.*•*¨*•.¸¸♥
Kramen ♥

Freedomtravel sa...

Nu är jag ju av den bestämda uppfattningen att man ska ge varandra kärlek ALLA dagar på året och inte bara EN. Fast jag hör att jag låter lite tjurig och motsträvig då, och det är ju ganska onödigt. Om man nu ska klaga på nåt här i världen finns det ju mycket annat att klaga över. Man kan ju exempelvis förundras över att muslimerna på Malaysia aktivt motarbetar Alla hjärtans dag eftersom de förknippar det med kristendom och sex. Har de månne varit inne på din blogg och läst?