lördag 19 februari 2011

"Nu lite gulliga djur.......Nasalis larvatus......!"


Okej, jag vet att det blivit lite för många inlägg nedan om Mussledjuret Geoduck!
Du kan väl vissa gulliga djur, tyckte min Dotters kompis som sovit över här inatt! Visa en Näsapa...de är fina sa hon och log som bara en levnadsglad 18-åring kan göra! Klart jag uppfyller allas önskan här på Oumberliga Bloggen, här kommer en Nasalis Larvatus, självklart är det bara handjuren som utrustas med denna näsa!
Är inte heller det latinska namnet för näsapa underbart.....smaka på ordet Nasalis Larvatus!

Ju större desto bättre, hanen med den största näsan får flest honor! Inget nytt under solen!
Nu kan man lätt tro att det är den stora näsan som lockar till sig honorna, men så är det faktiskt inte, det är den "illröda" snorren som hannen glatt visar upp för alla som vill se!
Likheterna med oss människor är slående, att visa "snorren" fungerar sällan som inledningsfas i ett raggningsförfarande, men en "röd Ferrari" funkar!
Hmm.....vill inte bli allt för privat, men jag kan ju berätta att jag behövde ingen "röd bil" för att ragga upp Lilla Frun för 25 år sedan!
Ja, till saken, vart vill man komma med ett sådant här inlägg då?
Inte en aning, men än sak är saker vi måste vara mycket rädda om vår natur, alla varelser, finns här av någon anledning och allt liv "hänger ihop", det är ett som är säkert! Kanske är Gud cyniker som skapade oss till sin avbild, helt klart har han humor iallafall som gjorde både Geoducken och Näsapan!
Hmmmm...............nu kommer Lilla Frun och stör igen i skrivandet.....Vad vill du nu?
Hon säger att jag ska skriva att Gud hade humor som skapade Mannen också!
Djävla Kärring, vad menar hon med det!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde (Kanske en förklaring till mitt Vikinganamn) alias Peter Olofsson!

8 kommentarer:

Susann sa...

tack för ett kuligt inlägg hos mig :)
hihi

Anonym sa...

Jag läste att din gud har en hammare och min Gud korsfästes.
Berättelsen slutar inte där min vän
Han dog och uppstod för dig också!!
Jesus är Frälsaren!!
Maritha

Lippe sa...

Jag vet att en del äter apor oxå, men det finns ju folk till allt!!
Tror vi satsar på jordgubbstårta och riktigt blödande kött ist (inte apkött).
Skulle vara urkul om det gick att ordna något till sommaren! Lilla Frun och jag kunde dela en kasse kalla Hof, liggandes i våra baden-badens medan du grillar och underhåller oss med rappa kommentarer :)
Det verkar som om någon är ute efter att rädda din själ från fördärvet??! Lycka till säger jag bara, men man får väl anta att det är en handling av kärlek!
Apstora kramar till er båda!! ♥

Lippe sa...

Ännu ett obeskrivligt fult djur!
http://www.bradspictures.com/tags/1/naked+mole+rat.html
Och inte heller den vill jag lägga på grillen....

Lena sa...

Ge frun en kram •●♥♥●•

Caja: sa...

Nu har jag släppt på tyglarna inne hos mig och sexat till det lite...fast bara lite...fniss*

lördagskram/caja

Frida sa...

Hej Peter!
Kommer du i håg mig? Jag hade bloggen vita spetsar och volanger innan. Nu har jag startat en ny blogg som heter www.myshabby-room.blogspot.com
Det var ett tag sedan jag tittade in här men jag har inte glömt din blogg!
Välkommen att titta in på min nya!
Kram Frida

kvinna sa...

Super! Jag gillar det.