söndag 13 februari 2011

"Nu fick jag dåligt samvete.............!"


Nu fick jag dåligt samvete.......nej inte pga bilderna ovan inte. De förgyller ju bara kvällen för en del av mina läsare!
Inlägget nedan kan ju vara ångestframkallande och jag vill inte "lämpa över min skit" till mina läsare, en del har det besvärligt som det är!
Det här inlägget får bli något slags "cliffhanger" för Oumberligating Bloggen!
Har funderat på en sak........Just nu så säljs Modern Fotografi Konst för enorma summor på Auktionshusen världen över!
Nyligen såldes här i Stockholm, en svart/vit bild på en naken ung kvinna, hallonbröst och friserad mussla iklädd endast stilletpumps för 2,1 miljon! Konstnärligt..vette fasiken....erotisk snarare....eller lite halvporrigt!
En bild på en naken man når aldrig de summorna! Ska man bli förbannad eller......är vi nakna män diskriminerade inom detta "konstnärliga område"?
Vem köper dessutom en sådan bild?
Hänger man upp den i vardagsrummet?
Vad framkallar bilder på nakna människor för känslor?
Ja, som vanligt en massa frågor på Oumberliga Bloggen och inga svar! Intressant är det i allfall........hm......Lilla Frun ligger fortfarande och sover här brevid.......undrar om man skulle ta fram kameran, man kanske skulle kunna få "några spänn" om man fotade henne näck?
"Efter Festen" skulle bilden i så fall heta! 2,1 miljon någon.......? Jasså inte, djävla snåljåpar!
Ska vi säga 1000 spänn....?
Hmmm.........ni vet en sådan där bloggförfrågan......man ber en "bloggkompis" svara på ett antalfrågor om allt möjligt.......fick en sådan fråga för en tid sedan!
Vad har du på dig när du bloggar, morgonrock eller någon bekväm overall?
Undrar verkligen om den som skickade den förfrågan till mig insåg att hon bloggar med Oumberlige Peter.............jag bloggar alltid naken!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Adam i Bloggparadiset!

8 kommentarer:

Tankar vid midnatt sa...

På min köksvägg hänger året almanacka från brandmännen i stan. Den har några vackra bilder på män som inte är helt avklädda... Mina döttrar tycker den är lite pinsam med det s_i_er jag ;-))

Anonym sa...

Gråter en skvätt när jag läser ditt inlägg om död nedan, visserligen är jag 71:a själv!
Fint skrivet, hoppas du är rädd om dig själv, jag vet att du svarar, fick ett så värmande svar för ett år sedan då jag skrev till dig när min syster var döende, det mailet hjälpte mig igenom den natten!

Fast Peter, jag är sur för att jag inte vann din kalender i Julas, vem gillar inte rejäla doingar!
Kramis Mia K

En annan sak, du bjuder på dig själv, inte undra på att du och din Fru verkar ha så mysigt ihop!
Hälsa Hexan!

Caja: sa...

Hahahaha du är kass ;-)

Ha en fin söndag ni båda, kram från skånskan med harmonimannen.../c

Lippe sa...

Hmmmm....kanske skulle fota lite mera? Fast jag fattar inte riktigt att foto kan inbringa sådana summor. Har jag konst-fördomar gentemot fotokonsten? Jag anser att foto kan vara konst men kan det vara värt så mycket? Vem bestämmer att det här fotot är värt snuskigt mycket och ett annat värdelöst??
Jaha, där fick jag att fundera på i min ensamhet!
Kramen ♥

Jess sa...

Ledsen att behöva säga det, men en naken kvinnokropp är snyggare än en naken manskropp.
(Om inte manskroppen är iförd ett par snygga kalsonger och är vältränad vill säga! ;))

BP sa...

Jess har rätt - ja nästan alltså. Brandmännens kalender är nog det sexigaste jag kan komma på - bildmässigt - å då är alla påklädda.

PS. Skulle aldrig kunna agera "soul paper basket" för främmande människor som har - i mina ögon - I-problem. Däremot kan jag göra det för en vän utan problem. Å om du har läst min blogg den senaste veckan så är jag inte heller på topp just nu, men jag skulle aldrig lägga ut det på bloggen. Oooops man ska visst aldrig säga aldrig;-) DS

Västgötskan sa...

Jag konstaterar bara det jag alltid har sagt. Manskroppar är jättesnygga... OM man slipper se kuken. För den är ingen vidare snygg skapelse..!

Det bästa är bara bar överkropp (och i vissa fall lite rumpa). :-D

Västgötskan sa...

PS. Det bästa om man bara ska TITTA är en bar överkropp och lite rumpa. Annars kan vissa andra delar vara nödvändiga... Ha ha!