tisdag 24 maj 2011

"Kamel tå......inget att hetsa upp sig över.....fast lite rädd blir jag.!"




Ibland blir jag riktigt riktigt orolig och det är när jag inte fattar någonting! Uppriktigt sagt, det händer mycket sällan, men igår hände det! Min Älskade Fru allas våran Pockethexan satte på sig lite för tajta byxor i vår 17-åriga Dotters tycke! Dottern säger till min Fru: "-De där byxorna kan du inte ha, det är "kameltå varning" på dem! Jag var i ett annat rum men uppfattade ändå ordet "kameltå", nyfikenheten kom som en blixt ifrån en klar himmel! Vad är en "kameltå" skrek jag högt, för helt klart var det något spännande! "-Skit i det du, skrek min Dotter!"

Skam den som ger sig! "-Allvarligt nu, sa jag till min Fru! Vad är kameltå?" Svaret blev enkelt ifrån två leénde damer: "-Du får väl googla!" Sagt och gjort, nu vet jag vad en "kameltå" är!"

Okej, jag är helt övertygad om att alla mina kvinnliga läsare vet vad det är, men hur står det till med Era män, vet de vad "kameltå" är? Tror det finns någon slags kvinnlig konspiration här i samhället.......en kall kår av rädsla drar över min rygg.....tänk om det finns fler saker vi Män inte vet om Er tjejer? Nu ska jag väcka mina Söner och ta ett allvarligt samtal med dem.....de kan ju inte leva utan denna viktiga kunskap, det är sådant vi Pappor måste prata om för våra söner! Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kameltåinformatör i Cyberöknen!

5 kommentarer:

Lippe sa...

Hehehehe....

äppelblomman sa...

*asg* Ha ha kameltå! Konstigt att du aldrig hört det förut;-)

Anonym sa...

Haha, cameltoe är gammal skåpmat...så nu till den viktiga frågan: Vad hittade du för oumbärliga ting på Auktionsverket?

BP sa...

Mmmmhhhhh - ja alltså, det visste jag inte heller, men skvallra inte nu. ALLA verkar ju veta vad kameltå är för nå't.

ullrika sa...

Jag trodde det var ett manligt påfund att kalla det så?

Gillar dina auktionsmöss förresten. Välgjorda!