tisdag 27 september 2011

"Åter till de Oumberligatingens värld.......!"




Egentligen så skulle inlägget nedan bara publicerats på min andra blogg, medicinbloggen Jernsaxen, men allt här i livet hör ju ihop och flätas oftast samman på något mystiskt vis. Så även mina bloggar med dess innehåll!

Det finaste i livet är gratis heter det ju och visst stämmer det på sätt och vis. Rosenquartsstenen på bilden ovan har jag fått gratis ifrån en samlare som dessutom plockar dem gratis i naturen och i gamla stenbrott.

Att jag gillar smycken och juveler kan nog trogna läsare av Oumberliga Bloggen intyga. Även min Kära Hustru har viss fallenhet för fina smycken. Så för att muntra upp henne brukar jag köpa det som jag tycker är vackert till henne. Guldörhängena jag köpte för en tid sedan blev alldeles för dyra tycker jag, Är det verkligen värda så mycket ställer jag mig själv frågan, allt utifrån arbetsinsatsen för att kunna köpa dem!

Jag samlar själv på stenar och mineraler och Rosenquarts tillhör en av mina favoriter så döm till min förvåning när jag var inne på Bik Bok med min Dotter i helgen och bland deras smycken hittar detta fantastiska helt Oumberliga halssmycke med en grovslipad Rosenquartz.......för endast 99:- kronor.....ett helt Oumberligt pris!
Tragisk nog så har någon fått alldeles för lite betalt för sitt arbete här! Fast så är det ofta med allt det "vackra" här i livet, någon får betala ett "högt pris" för att någon annan ska få ett "lågt pris"! Som sagt ett Oumberligt fint halssmycke som även väcker en Oumberlig eftertanke!

Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Juvelerare i Cyberbutiken!

2 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Appropå att någon annan gjort en dålig affär om du själv gjort en bra... Så känner jag när det gäller persiska mattor till exempel. Jag kan inte fatta hur man kan köpa en matta som kan ta upp till ett år att knyta för ett par tusenlappar. Men så är det väl ofta kvinnor och barn som gör detta arbete, även om det börjar ändras vad jag förstår. Det är verkligen hemskt när man tänker på det.

Förresten gillar jag dina senaste inlägg! Det är en annan stil på dem än tidigare. :-)

BP sa...

Det smycket var nog inte äkta, men om man gillar det så spelar det ju ingen roll.