söndag 18 september 2011

"Ett helt djävla äkta inlägg..........!"


Jag har under åren levererat en hel del riktigt äkta och sanningsenliga inlägg och det intressantaste med dem är just de inläggen har blivit mest ifrågasatta! Särskilt dem där jag skrivit om hur vården fungerat för min Fru eller rättare sagt "inte fungerat" under de snart 18 hon varit svårt sjuk!
Ska "köra" lite sanningar nu:
-Vill skriva och jobba på med Smärtföreningen Jernsaxen för fullt, men har "bränt ut" mig på sjukvård och dess problematik!
-Har inte sovit en blund på hela natten, har läst Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet i 6 timmar nu!
-Ska åka till Göteborg och bokmässan nästa vecka, men är lite orolig att jag håller på att bli sjuk, har lite frossa. Har dessutom en värmefläkt igång riktad mot min rygg just nu. Har blivit lite varm och klibbig på ryggen av detta. Kliar just nu som bara "den".
-Önskar att min Fru var frisk och att hon hade naglarna på bilden (Obs inte tångalarna, läs inlägg nedan) då kunde hon stått bakom mig medans jag bloggade och kliat mig på ryggen i några timmar! Hade varit mysigt! Nu fick jag ta hjälp av ett längre skohorn istället.
Ja, det var lite om den "nakna sanningen" så här på morgonkvisten denna Söndag i Nådens år 2011!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Nagel i Cyberögat!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gommorron denna något trötta söndag här också. Med en sån nagel skulle jag inte komma långt, skulle gå av. Skohornet låter lugnare :o)
Förstår lätt att du tappat tron på sjukvård, det är lång tid ni kämpat. Mannen här har jäkligt ont i ett ben, han bollas mellan neurolog och ortoped. Och det har "bara" hållit på i ett år, då förstår jag att du tappar glöden ibland.
Ha en fin söndag, hälsa lilla frun
Kramar
AnnaMaria

Joanna Björkqvist sa...

Vad jobbigt med din fru... Sånt påverkar ju verkligen hela familjen och hela livet!

Hoppas att du kommer till bokmässan och att du känner dig frisk och kry då! Kanske kan vi vinka till varandra....?