fredag 4 mars 2011

"Äntligen sköt jag ett lodjur..........!"


Fan va skönt det var.............äntligen sköt jag ett Lodjur! De tog några dagar att spåra upp det med hund i den otillgängliga snårskogen..........men sedan small det! Klokrent bogskott...jag är alldeles svettig, har gått och kånkat runt på min trofé i en timme nu! Alla jaktkompisarna har klappat mig på axlarna och gratulerat mig!
Det här med att skjuta kattdjur har jag fått "blodad tand" på nu (haha).....imorgon ska jag ut och skjuta grannarnas katter!
Sedan satt vi alla grabbar vid lägerelden på kvällen och garvade. Åke min bästa jaktkompis körde min favoritvits, jag har hört den förut, men den blir bara bättre och bättre för varje år som går!
"Grabbar vi ni vilken den bästa kvinnan är? Jo, det är den kvinnan som direkt efter samlaget förvandlas till en back öl och ens bästa killkompis!"
Schyyy...............fan måste sluta blogga nu............det prasslar i skogen här borta..........det är nog en Varg..........bäst att skjuta den med.............känns ju lite onödigt att vi ska hysa en vargstam här i Norden när de trivs så bra i Mellaneuropa!
Vid datorn Ulv Röde Din Jaktkompis i Cyberskogen!

3 kommentarer:

Cici sa...

Det är tur att ni finns ni matchomän som älskar att skjuta prick på allt som rör sig. För rådjuren vill ni ju ta kål på själva.
(Nej, jag vet att det inte var du som var där!)

BP sa...

Önskade att jag hade din hjärna:-)))

ola sa...

Det här är en skämtblogg va?

Jag tänkte väl det.