fredag 25 mars 2011

"Tack Gud det är Fredag......!"


Som sagt "Tack Gud det är Fredag! Men för Guds skull glöm inte att protestera mot något för den skull!
Nöjda människor har aldrig drivit världen framåt!
En uppmaning och en önskan om en Trevlig Helg!
Vid Datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Själv jobbar jag hela helgen, trevligt tycker jag!
Fredag enligt Wikipedia:
Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja, som eventuellt var samma gudinna som Frigg.
I länder med latinska språk, såsom Frankrike och Spanien, förknippas dagen med den grekiska mytologins Venus (gudinna).

5 kommentarer:

Jess sa...

Här är en som inte är nöjd i alla fall! Ligger fortfarande nerbäddad och är sjuk...
Ha en trevlig jobbhelg!

Anonym sa...

Det är mkt jag inte är nöjd över
men vi har det oförskämt bra i vårt
land om man ser sig omkring!
För mig som tror på Jesus är det
en vanlig och trevlig fredag!!

Må bra på jobbet
Maritha

Anni sa...

Äsch då, ska du jobba? Jag som var övertygad om att du skulle släpa med dig stackars frun till Nationalmuseum.

Föresten tycker jag att du ska lägga en modernare mobil i hennes påskägg - hon kunde ju inte ta emot mina fina bilder på DIF-klacken!

Vit som snö sa...

Längesen jag kikade in hos dej nu... Får fundera ut något att protestera mot känner jag nu, vill ju inte vara ett bakåtsträvande hjul;) Problemet är att jag tror jag är ganska nöjd. Får fundera vidare på den saken...
Jobbarhelg drabbar mej också, varannan helg ungefär. Men den här helgen är jag ledig:) Väskan är packad för en trevlig helg på ÄNNU nordligare breddgrader:)
Ha en trevlig jobbarhelg iallafall!
Kram Cilla

BP sa...

Ja gillar ciggen i hennes hand;-)