måndag 28 mars 2011

"Nu blir jag förbannad.................!"


Vafan är det som pågår! Här försöker jag få lite "Fjong" och hjälpa upp besöksstatestiken på Min Lilla Frus Bokblogg! Jag skriver helt sonika på en massa bokbloggar och säger "Hej!"

Inte ett djävla svar...........totaldissad t o m borttagna kommentarer! Helt oacceptabelt!

Finns bara en sak att göra, skapa en egen bokblogg! En bokblogg för riktiga Vikingar, inga veklingar här inte! Jag börjar från grunden, med en barn/ungdomsbok "Hur man blir Viking, vägledning för Nordbor"!

Beskrivning: Denna snart 1000-åriga skrift innehåller råd och visdomsord för pojkar och flickor som drömmer om att bli en äkta viking. Are har bland annat nedtecknat hur vikingar lever, festar och krigar, vilka gudar man tillber och om Valhall där man håller överdådiga gästabud för fallna krigare. Han avslöjar även varför drakskeppen är försedda med skräckinjagande galjonsfigurer, varför de tre nornorna häller vatten på trädet Yggdrasils rötter och lär dig den svåra konsten att läsa runor. Utöver alla spännande fakta finns en pop-upyxa, ett pop-up drakskepp, utvikningsflikar, trollrunor och vikingaspelet hnefatafl eller kungens bräde som det också kallas.


Visst låter detta som ett helt Oumberligt boktips, boken kostar 124:- riksdaler och går att beställa här!

Ulv Röde Din CyberVikingahövding i Bokträsket!

Inga kommentarer: