fredag 11 mars 2011

"Vad är det med Erotik Sverige egentligen.......!"


Nu har Jag och Lilla Frun gjort Världen "Osäker" igen, om du tittar lite längre ner i denna blogg så finns det lite Erotiska littografier. Självklart så måste vi spana i denna Auktionsvisning hos Bukowskis! Sagt och gjort! Men............vad är det med folk egentligen......det fanns en massa kul där, Erotiken finns både här och där i visningen, men är i huvudsak samlat i ett litet rum vid entrén och garderoben hos Bukowskis. Kul att bara stå där och titta på hur folk reagerar, huvudet vänt rakt fram och snabba steg, medans ögonen för runt på väggarna, som sagt kul att se!
Lilla frun som är mycket konst och skulpturintresserad hittade en "Bananskulptur" och försökte inleda en intellektuell diskussion om "Bananen inom konsten" med två Östermalmskärringar.......det sket sig kan jag meddela! (ler)
Tanterna snörpte bara på munnen fast de "lystet" stått och stirrar på väggarna ett bra tag!
Lilla frun ropade efter dem........"Det är ju bara en bananskulptur! (Klicka här och du kommer till auktionskatalogen)
Inte var det någon som flörtade med mig snygga Fru heller, sådant gör mig förbannad det med! Hon brukar aldrig få vara ifred någonstans, inte ens när hon ligger nyopererad på sjukhus, fast det får hon berätta om själv på sin blogg Pockethexan!
Vi Svenskar har ett "djäkligt" osund inställning till Erotik. När det gäller porr så leder "vi" statestiken på "knäppa sökord" efter amerikanerna! Herregud Människor..........stäng av datorerna och ge Er ut i naturen.........okej, okej, det är vinter fortfarande, men alla med fantasin i behåll, precis som alla läsare av Oumberliga Bloggen har vet vad jag menar!
Bor du eller är på besök i huvudstaden så "hasa dig" till Bukowskis, titta, skratta och njut! Prata gärna med deras kunniga, trevliga och glada personal! Sedan ska du självklart lägga ett litet bud på något du gillar. Just nu är det Vintage kläd auktion pågång också! Lilla frun blir lyrisk, hon köper klänningar fast de inte passar i storlek till sin samling!
Littografimappen ger ni "fan i" den är min!
Nu när Ni ändå är här och läser Kära Vänner så måste jag berätta en otrevlig sak..........jag skall åka buss till jobbet idag!
Fredag idag, borde vara "High Life" på bussen, men inte då, lika illa var det förra Fredagen!
Undrar om det är något fel på mig? Jag är lika glad varje dag fast jag ska jobba hela Helgen, jag är glad att jag finns, glad att jag kan skriva, glad att jag kan skriva vad fan jag vill (nästan, ler) här på bloggen och jag är glad för de bloggare som trots min "attityd" gillar det jag skriver! Sedan är jag självfallet glad och tacksam för mig mycket annat i mitt liv också!
Ikväll har 1 245 000 svenskar sex enligt statistiken, låt Fredagen börja med Fridas "Dunka mig Gul och Blå" låt, klicka här och skruva upp volymen! Oumberlige Peter jobbar som sagt hela helgen, men är glad för det! Ha en fin helg Vänner!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

8 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ha ha, så trevligt för er med en liten utflykt....
Kan tro att det var intressant att betrakta konsten såväl som besökarnas reaktioner..........
Ha en bra helg!
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bodde jag i huvudstaden skulle jag också gå på Bukowskis, jag får nöja mig med Hammarö auktionsverk. Vintagekläder låter kul, och konsten ser intressant ut.
Hon är söt din fru, henne får du hålla hårt i.
Trevlig helg till er båda och kramar från Värmland.
AnnaMaria

Elin sa...

Hej!
Vad roligt att du kikade in till min blogg. Det är väldigt fint i London så jag tycker att du och din fru ska ta en tripp dit.

Ha en fin dag och en trevlig helg!
//Elin

Anonym sa...

Haha.......du är dig lik Peter!
Borde kanske uppmana folket:
"Akta Er för den Mannen, det är en Ulv i fårakläder!"
Vad är det för billigt krams du visar! Vissa din Frus smycken, så folk får dreggla lite, fast du glömde ta av dig klockan som du brukar göra....haha....!
Trevlig helg till Er båda!
/Britt

Tankar vid midnatt sa...

Tänk på de som inte har någon att spendera kvällen med.

4U2 sa...

Det fanns en tid då jag var för öppen med min syn på erotik (alltså inte porr), man lär sig ibland vissa saker (jag skev "ibland" vad?) och jag pratar sällan erotik numera. Jo, med min bästa vän, maken :) För folk är som du skriver, exakt så.
Härligt se er bägge och kul att ni liksom leker med era bloggar var för sig och tillsammans: Länge leve kärleken och erotiken!
Ha en fin fredag.

Jess sa...

Det jag undrar över är om de planerar att ha sex på fredagen? Eller går de på gammal statistik? ;)

BP sa...

Att retas med östermalmskärringar är urkul.
Erotik är på något sätt ett gammalt eller förlegat ord idag tycker jag. Man hör det väldigt sällan. Erotik verkar ha ersatts av order Porr och det är då verkligen inte samma sak.

Köpte snygga frugan klänningen? Å du: 60-timmarsveckorna har verkligen sett till att dina kilon har rasat. Inte fel, inte fel alls;-)