fredag 16 januari 2009

En designstudie av en av 1970-talets riktigt stora bilar!













Bloggar och olika hemsidor med bilar finns det tiotusentals av, därför så vill jag kalla det här inlägget för en design studie i amerikanskt 70-tals bilkultur. Orsaken att det blir just denna bil är mycket enkel, min son som är i 20-års åldern har ärvt sin Pappas känsla för vad som är Oumberligt och vad är inte mer Oumbärligt en en bil och är det dessutom en Lincoln Continetal Mark IV från 1973 så är det nästan perfekt, men då säger vi bara nästan denna modell förfinades fram till 1979 och heter då mark V i stället och det är en sådan han är på jakt efter.
Det optimala vore ju om den har den här vinröda metalliclacken men sitter du på en pärla i härlig 70-tals grönt så blir det bra det också. Vilket som, har du en till salu hör av dig till
jernsaxen@live.se färgen är obetydlig, skicket är mer intressant.
För Er andra läsare som inte här någon se, njut eller förfasas säger jag som vanligt om det jag visar upp här på Oumberligabloggen.
Eftersom vi är många här i bloggvärlden som tycker om fint foto så är dessa bilder en bra representant för det, i alla fall när det gäller bilbilder, är det sedan sommar och sol som på dessa så får "solresenärerna" lite ögonfröjd också. En trevlig helg vill jag önska alla mvh från Peter Olofsson!
PS: Bilderna kommer ifrån http://www.germancarcare.de/ .


3 kommentarer:

Nippertippan sa...

Jag älskar gamla bilar, vi har ju här vår power meet;)
Härliga bilder!!!

Du har en Kreativ blogger-award att hämta i min blogg. Ha den äran!!!!!!!!!

Och trevlig fredagskväll önskar jag dig också!!!
Kramizar:)

Nippertippan sa...

svar: vad trist. Det finns bara någon där ute som är avundsjuk på dig, för din blogg är verkligen ambitiös och fin. Jag förstår inte vad den personen menar med "konstig blandning" eftersom du är rätt så fokuserad just i det där "fina ting" som du har som temat.
Släpp såna kommentarer, det är bara strunt.
Ha det gott!!!!
Kramizar:)

Anonym sa...

Hej! Janne här hajjade till, brukar titta in på din fina sida ibland, började titta på den sedan min fru visade en lampa hon envisades med att vi skulle ha, Titaniclampan, den blev inte billig, hittade den på en Engelsk sajt begangnad, finns visst fler varianter på den, 3 000 har den kostat men nu står den i ett fönster och väcker kommentarer, jag gillar den skarpt.
Jaha, grabben ska han Lincoln, tog hem tre stycken från staterna förra året alla sålda, titta på den här ljusblå skönheten, han som köpte den av mig har lite problem med sitt jobb och vill kanske sälja, ber honom maila i sådanfall. Ser att du kör med lite tidstypsika bilder också, mailar över en bild från 1979 på en Mark V, trist när Lilla fönstret är borta, den blåa är en 77:A. Ha en bra helg/ Janne C (Mailen finns hos jernsaxen)