torsdag 29 januari 2009

GRATTIS RONNY!


Just det Ronny, ett stort GRATTIS får du från mig på din födelsedag!

Det här "fan i mig" en blogg och inte ett chattforum (Åke i Karlskoga, väntar som vanligt på ditt sedvanliga klagomål när det inte är som vanligt här på Oumberligabloggen).
Just det, det är en blogg så jag delar med mig av min Oumberlige kompis Ronny, vem han är och varför han får bli "dagens" inlägg.
Ronny är en riktig vän och kamrat, precis som en sådan ska vara, han är smart, djävligt smart.
I motsatsen till mig så behöver han inte skriva eller prata hela tiden för att bevisa det.
Han månar om mig och min familj och har gjort det sedan vi lärde känna varandra för många år sedan via våra döttrar. Nu ska jag inte genera dig mer. Ronny är också Jernsaxens officiella fotograf och jag hoppas att han startar en fotoblogg snart. Sedan vill jag poängtera en annan sak också eftersom det finns lite inlägg/kommentarer om oss män, precis som jag så sätter han alltid sina barn i "första rummet".
Ronny vill inte att vi går och köper några dyra presenter till honom, men han har gett mig en liten vink om vad han önskar sig, så Ronny nu har jag hittat en köpare på Haupt-byrån som vi har i hallen och så fort han betalt den, så gör plats i din "snickarbod" så kommer Erikssons Transport AB hem till dig med "Sawstoppen" (Ronny mailade mig häromdagen och ville att jag skulle visa ett verkligen Oumberligt ting, som kommer rädda tusentals fingrar och händer)
Jag förstod att det var en "fingervisning" (där fick jag till en riktig Göteborgare Hanna) att det var just en sådan här sak som han önskade dig! Återigen ett stort Grattis! Hurra Hurra! Ja, må han leva.....................önskar Peter!
PS: Det här blev lite av privat karaktär men nu är det som sagt en blogg och får också vara det, men både Ronny och jag är generösa människor så vi delar med oss av våra intressen.
Lite "fördomsfult" så säger jag till min kvinnliga läsare, hämta gubbarna framför sporten i TV:n och släpa med dem till datorskärmen länka till www.sawstop.com eller klicka på youtubeinslaget nedan:
för att slippa hushållsarbete kunde man ju förut skylla på att man sågat sig i fingret, det är slut med det nu, grabbar. Ha en bra dag alla inblandade. Klicka också på bilden ovan så får ni "sawstoppen" i superförstoring, är den inte vacker, se så fint den blänker och vilken detaljriktedom(ler)DS
PS IGEN! Hanna (Ronnys trevliga sambo) jag är orolig att jag åt upp Era sista sockerbitar i förrgår, ville bara påminna att du måste handla det, du är ju alltid så flitig så du hinner säkert ta bilen mellan kakbakandet och damsugningen, vi åker nu Färdtjänst till Er så lite konjak till kaffet blir fint, inget dyrt det går bra med lite Hine (kanske en 82:a, 77:an är lite besk) om du är osäker på vilken det är så backa till inlägget om konjak som jag gjorde för någon vecka sedan. DS igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag noterar önskemålen på inköpslistan :)
/Hanna

ps "fingervisningen" var klart godkänd

Anonym sa...

Det är jag som är födelsedagsbarnet!
Jag blir så glad att Peter uppmärksammar mig på sin blogg. Att han gratulerar mig och att han tycker jag är en bra pappa och så. Om du klickar upp bilden på Peter så skall jag berätta att den gröna sörjan i bakgrunden är stora träd. Peter är som ett träd. Han står stadigt när det blåser och är inte rädd för skogens mörker. Jag känner ingen annan som är så omsorgsfull och samtidigt så brutalt rak på samma gång. Heder till Peter för den han är. Hälsningar Ronny S