lördag 17 januari 2009

Vi har nog bott lite för länge på samma ställe.......




I år firar vi 20 år i samma boende och uppriktigt sagt så har vi inte haft ett enda större problem under den tiden varken med grannar eller annat så egentligen är allt frid och fröjd. Att sätta ord på sina tankar är inte alltid lätt, Martin Timell sa i en intervju att han och hans fru hade "bott klart" det uttrycket stjäl jag nu, det är ett bra ordval ut att lägga några större värderingar i det.
Har känt det en tid nu, jag och "Lilla Frun" Har bott klart, barnen håller med.
I morse kände jag defentivt att jag i alla fall ätit frukost klart på min plats i köket, flyttade runt lite vid matbordet men det var något som inte blev bra i alla fall. Har man då en "Oumberlig husbil" så går det lätt att ändra på missnöjes känslan, det blir lite praktiskt bök bara, men en halvtimme senare så parkerade jag mitt i mot Strandvägen i Stockholm. 6 minusgrader ute och 25 grader varmt i husbilen, nu kunde frukosten äntligen ta sin början, Te, ostsmörgås med tomat och apelsinjuice och "djävlar i min lilla låda" blev jag inte djäkligt sugen på ägg också (kan det vara våren som gör sig påmind) in på Grand Hotell för att fixa ägg (undrar om de trodde jag var en yteligare fick tre stycken varma direkt från frukostbuffén) Stort Tack Grand Hotell måste komma tillbaka och berätta om detta Oumberliga Hotell mitt i Stockholm. Snabbt tillbaka till husbilen för att göra frukosten fullkomlig eller som jag vill kalla den Oumberlig.
Vid datorn som vanlig Peter Olofsson!
PS: Grand Hotell ligger cirka 300 meter från där husbilen står parkerad, bilderna är tagna i 16;9 format så även "Lilla Frun" kan få njuta av utsikten när solen går upp över Strandvägen, fast hon får göra det via TV:n istället tills hon kan gå ordentligt igen! Ha en fin helg vänner!
Titta gärna in på www.knaus.de

10 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Vackra foton och en härlig frukost! ;)

Min man kommer inte hem idag, han hade för låga kalkvärden. Fast jag ska snart ta med mig en massa böcker till honom, för han är utomordentligt uttråkad just nu! ;)

Ha en så härlig lördag!! =)

Nippertippan sa...

Tittade även på längen. Vad smidigt det såg ut.
Dina bilder från Stockholm är ordentligt härliga!!! Jag tycker så mycket om Stockholm, har varit där en del sistone, eftersom jag gör min LIA (lärande i praktik) där för utbildningen jag just nu går i. Riktigt vacker stad!
Ha en skön lördag och hoppas det blir snart bättre för din fru också med armen!
Kramizar:)

segsliten sa...

Visst kan du länka till tävlingen på din frus blogg. Lovar att läsa din blogg i morgon, nu ska jag lägga ungarna.

Annika Christensen sa...

Ja det gäller att vara flexibel och våga!!
Det är ju ingen annan som fixar det till en.
Så jag tycker det var toppen idé!!!
Fin utsikt och härlig frukost...
Sitter här och små ler.
Ha det gott
Annika

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha...Jaså frukost från en annan vy. Jaa, det kanske är det som behövs när vardagen kommer över en. Yngsta dottern vill så gärna att vi åker till huvudstaden på mini semester hon och jag. Det var faktiskt några år sen jag sist var dit. Då tillsammans med min bästa vän sen barndomen. Men åhhh så kul vi hade...
Nu väntar iallafall en skön bastu med korvgrillning på bastustenarna...

Trevlig kväll
Viveka

segsliten sa...

Väldigt vackra bilder! Kul att sticka iväg med husbilen och käka frukost! Förvånande hyglig personal på Grand Hotell! Har varit inne på din frus blogg och lämnat en kommentar. Kul med en bokblogg! Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig snart. Ha en bra söndag!

oumberligating sa...

Hej Fru Pusselbit, var inte och hälsade på på din blogg för ett litet tag sedan, trevlig kväll önksar Peter!

oumberligating sa...

Hej Nippertippan! Stockholm är en trevlig och fin stad på alla sett, flyttade hit för exakt 25 år sedan i år, bodde några år mitt i "smeten" vid Stadshuset" men är numera förortsbo, Haninge, passade bra när det var dax att föröka sig, härlig natur, skog, sjöar, hav mm. Ha det bra ses och hörs här i "cyberrymden" mvh frånPeter!

oumberligating sa...

Hej Bläckhornsviveka! Bast u hade varit skönt, men hur länge luktar det korv om man steker på stenarna(ler) undrar jag, men det kanske inte märks i oset från det "brända fläsket" mvh från Peter!
PS: Hoppas vi känner varandra nu så det går att skoja lite?
Det viktiga var att ni hade det mysigt och det måste det varit!

Anonym sa...

Tack för din kommentar på min sida. Om man klickar på den länken har man röstat på mig på sidan Bloggregistret. Man kan rösta en gång per dag. Hoppas du tittar in någon mer gång!!

Jag kikar nog in här igen för här var fint och trevligt!