torsdag 8 januari 2009

Vad för man om man plusar ihop....


.......ett naturreservat, en frusen sjö, torr ved, grillad fläskfilé, bakad potatis, ledig eftermiddag, torr ved, några minus grader, lätt snöfall, choklad, tomat, coca-cola och framför allt en bra kompis, jo man får en oumberlig eftermiddag! Jernsaxens fotograf och jag var på vildmarkssafari idag, det enda vi stötte på i levande väg var en kille som var ute och testade sin bärbara gps, vi följde bara stigen och skyltarna. Vid datorn Peter Olofsson

8 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Jag har inte "gjort slut" med dig och jag har inte slutat titta in, men jag har inte kommenterat så mycket! ;)

Önskar dig och din fru en underbar fredag och helg och hoppas att frun snabbt kryar på sig... det är alltid jobbigt att ha ont!

Fru Pusselbit sa...

Jag glömde skriva att bilderna är fantastiskt vackra! =)

Nippertippan sa...

Vad mysigt det är med lägereld!!! Tack för dina kommentarer hos mig. Jag har nu tittat igenom den här bloggen och fann massor av intressant här. Gillar också design och formgivning. Jag ska ta och titta på din andra blogg också, och märkte att din frus blogg känner jag till redan!
Ha det så gott!!!

oumberligating sa...

Hej Fru Pusselbit! "Lilla Frun" hälsar och tackar och önskar dig detsamma så även jag vi har koll på vad som händer i "Pusselbitarnas värld" Som sagt ha det bra och trevlig helg önskar Peter och "Lilla Frun!

oumberligating sa...

Hej Nippertippan! (ett av blogg världens bästa namn och i kombination med den tecknade bilden perfekt) det kommer man ihåg, ha en trevlig helg mvh från Peter!
PS: Hexan hälsar också!

Unknown sa...

Värmande foton med brasmys... Saknar det lite...Brukade ha det om vintrarna när jag bodde hemma
:-)
Ha det gott nu och hälsa lilla frun och hoppas ni har en bra kväll!

Mvh. Tildé

Hemmabloggaren sa...

Ha,ha, det är nog bara i närheten av storstan man träffar en gps-testare i skogen. Tack för dina snälla kommentarer, de värmde på riktigt.

oumberligating sa...

Hej Hemmabloggaren, det var en Tyresöbo som förirrats sig i skogen undrar om de inte är mer prylgalna än vi Haningebor(ler). Trevlig helg mvh från Peter!