fredag 9 oktober 2009

"Det trodde ni inte, va!"


Är Ni på Oumberlige Peters blogg eller är Ni? Jajamensan fattas bara (ler), glad idag!
Det var nog inte många som trodde att jag skulle lyckas leverera ett inlägg idag, okej, när Polisen hämtade mig igår (läs inlägget, intervjun, nedan) så kändes det faktiskt lite hopplöst, ja, ett tag var jag faktiskt "lite ledsen i ögat" också, men som sagt idag är jag gladare.
Ska självklart berätta varför och jag vet att det är många som vill hör min historia. Var det någon som viskade "hybris"? Inte då, ser på min besöksstatestik att jag har en trogen ny skara på cirka 60 personer varje dag och dem hälsar jag Hjärtinnerligen välkomna!
Ja, till saken, när jag sedan igår vaknade upp med spännbälte på psykakuten så kändes det faktiskt som det var kört. Fast är man gammal säljare så är man, är det någon som minns den där gamla töntiga slogan som säljare körde på 80-talet, "Kom inte med problem, kom med lösningar" KIMPKML, känner ni igen bokstavskombinationen, jag hade själv en sådan töntig slipsnål i helguld som jag fick i någon säljtävling som jag vann. Lurade på cirka 1000 barnfamiljer att köpa en TV som jag visste aldrig skulle hålla, allt i den goda Koperationens tjänst! Jag lovar, jag har gjort "avbön" sedan länge, men det här kommer bli långt som det redan är så jag hoppar över den biten.
Ja, åter till saken, Sjuksköterskan som skulle ge mig "Lilla Nattsprutan" som hon sa när hon kom in i rummet igår kväll sa just så till mig.
-Hej herr Olofsson, nu kommer jag med Lilla Nattsprutan, sedan frågade hon mig om jag ville höra en gåta, visst svarade jag!
-Vad betyder KIMPKML?
-Inte en aning svarade jag! (Var lite snurrig just då annars hade jag självklart kommit ihåg det)
-Jo, förstår du Peter, jag var försäljningschef på NK Kosmetik innan jag sadlade om och blev Sjuksköterska här inom psykiatrin, KIMPKML betyder Kom inte med problem kom med lösningar!
Jag fattade ingenting! Hon log brett och sedan såg hon arg ut och skrek:
-Fattar du ingenting din djävla Bloggare?
-Jag kommer nu med en "lösning" till dig, sömnmedel uppblandat med mukelavslappnande och koksalt, det är en riktig djävla lösning det, nästan skrek hon i mitt öra!
Nu blev jag faktiskt för första gången riktigt rädd, är människan inte riktigt klok, javisst jag är ju inlagd på "Dårkistan" så självklart, men nu är "goda råd dyra". Precis när hon skulle hugga mig i armen med sprutan så fick jag loss ena handen ifrån spännbältet, snabbt som attan, så ryckte jag bort sprutan ifrån henne och snabbt stack jag henne i låret, två gånger han hon bita mig innan hon somnade! Usch vilken obehaglig upplevelse! Sådant vill jag inte var med om bara för att man vill blogga lite?
Det tog ett litet tag att helt komma loss, men med hjälp av hennes paserkort och nycklar så tog det inte många minuter innan jag tog mig ut ifrån stället! Känner inte igen omgivningarna, men ska strax ta reda på var jag är någonstans, ser ut att vara i Mälardalsområdet iallafall.
Nu har jag brutit mig in i en lite finare sommarstuga och har fanns det både Dator och Kamera, så därför kan jag som sedvanligt på Fredagar leverera ett litet inlägg, mysigt va, det är viktigt för mig som bloggare att du kan känna dig trygg att Oumberlige Peter alltid levererar i tid!
Vem är nu "Liraren" på bilden kanske du undrar? Han heter Erland och han fanns i rummet brevid och jag har ju helt "naket" tidigare i mina inlägg berättat att jag faktiskt inte tycker om att vara själv, så helt sonika så "plockade jag med mig Erland", lite som resesällskap kan man säga.
Dessutom blir man glad av Erland, det blir man, han skrattar och tjoar hela tiden, man kan nästan tro att han är "Galen" så för säkerhets skull så har jag låtit honom behålla den fina tröja som han fick på Psyket. Den håller honom varm också, jag vill ju inte att han ska bli sjuk.
Bilden tog jag med Sjuksköterskans mobiltelefon som jag "lånade". Nu ska jag inte plåga Er mer om Erland, men det är fint med en kille som ler och ser glad ut hela tiden, sådana är alltid lätta att fotografera!
Ojojoj, va långt det här blev då, men jag säger det igen, Twitter är för veklingar!
Nu äntligen till saken som hela detta inlägg egentligen handlar om, jag vill önska alla mina Bloggvänner en riktigt fin och trevlig Fredag och en underbar helg såklart!
Vid datorn Peter Olofsson i någons sommarstuga någonstans 2009!
PS: Erland hälsar med ett glatt skratt! Vilken Kompis jag fått alla borde ha en sådan! Kram! DS

8 kommentarer:

Majs sa...

Här fanns det lite att läsa. Gör det under lunch :)

Anonym sa...

3629 tecken blev det utan rubrik.
Jag har inga tvångshandlingar!

Trevlig helg! Ronny

oumberligating sa...

Ronny! Vad glad jag blir att få ett par ord ifrån dig.
Är du också frigiven, ja, villkorligt det förstår jag, glöm nu inte ta din medicin, du minns hur det gick förra gången!
Saknar dig, vi måste träffas någon dag och äta rått kött!
Kram ifrån Peter!
PS: Hur går det för H, är hon kontaktbar?

Bajsugglan sa...

Du är la för underbar Peter!
Haha! härliga historier! Vad gör man inte för lite uppmärksamhet? Anna Odell, se på henne, vad bra det gick efter en liten tripp på psyket:)

Tvångströja verkar lite skönt, det ska jag nog prova någon gång så jag slipper hålla på med tusen saker samtidigt jämt och vara så superekktektiv! och så skulle jag sitta iklädd den där tvångströjan och bara dricka asto Sinzano och fira att jag inte är fri, utan istället bunden, fast, i livets tvångströja! Eller så skulle jag sitta i tvångströjan o forumlera Bajsugglaninlägg, ty dessa uppstår bara ur galenskap:)

Hejpå dej Peter! ha en trevlig helg!

RANA sa...

Hahaha.

Men varför sparkade du inte bara omkull henne? Det är en av ca tjugonio frågor som hopar sig medan man läser.

Försök nu att spela åtminstone LITE normal, så att du kan få (bevakad) permis i alla fall.

Kram din dåre.

/R

Häxan sa...

Haha....skönt att vara på vift kan jag förstå....haha. Akta er för spöken och annat oknytt när ni är i obygderna. Ha en sådan skön fredagskväll det bara är möjligt!!!
Kram/ Häxan

Tantans sa...

Hej Peter

Sitter här och skrattar gott och inser attd et blir som jag skrev i min blogg i kvääl det kommer att bli sagoböcker som ungar kommer att älska ...hahaha...
Utan att fråga om lov har jag lagt en länk till dig var det tillåtet???????? Annars får du skrika så tar jag bort den men vill ju att fler skall ha lite kul på fredagkvällarna..hoppas du får en riktigt skön helg med all vad det innebär mys i soffan och lite gott vin ...ha dte så gott...

LillaFlisan sa...

Men lille tokfrans där........ Jag blev bara så själaglad att du var tillbaka för jag blev lite orolig där ett tag att det förra var ett av t av dina "nuskajagslutablogga"- inlägg!

Du efterlyste en träff med min stackars man förrut. Han har en egen blogg (mest musik)som du gärna får besöka:http://rabalders.blogspot.com/

Han blir nog själaglad om du lämnade en kommentar för dessa duggar inte tätt precis.........hahaha!

Kram

Så länge!

Flisan