söndag 11 oktober 2009

"Lär känna Fienden, så här kan de se ut!"


Nu är det dags att gör upp med myten om den "trevliga och gulliga Dansken". Jag vet vad jag talar om, jag har nu i 23 år studerat Danskarna på nära håll. Inte hade jag en aning om när jag en partynatt för 23 år sedan träffade min Fru, att hon var dansk medborgare, inte den "blekaste" faktiskt. Inte heller anade jag oråd när hennes goa och glada Mamma bjöd på Danska Wienner bröd till förmiddagsfikat! Nu har det som sagt gått 23 år och nu vet jag dest bättre!
Danskaran har hela tiden haft en dold och ytterst hemlig agenda att "trycka till Svensken" och sakta återerövra de delar som de förlorade vid freden i Brömsebro. De flyttar nu in i tusental i de södra regionerna av Sverige och "sommarstugeköparna" härjar faktiskt på mina breddgrader också!
De är lätta att känna igen, de ler och är glada hela tiden och så lär de sig svenska ord för att verka sympatiska, har t o m träffat insmickrande Danskar som dricker Norrlands Guld Öl!
Hur "attacken" igår var upplagd har jag ännu inte lyckats utröna, men helt klart så var det någon slags "chock effekt" de var ute efter. Så idag när vi Svenskar är lamslagna så väller de som om ingenting hänt över Öresundsbron för att handla, snacka om psykologisk krigsföring!
Hörde i morse när jag var och handlade en Svensk som stod och pratade med en Dansk vilken "fin" match det var igår! Landsförädare kallas sådana människor!
Hur ska jag kunna möta upp detta då? Mina barn är ju i princip halvdanskar!
Men jag lovar "kriget" är nu på gång för fullt, började med att släng allt barnens Lego och nu ska jag klippa ut Danmark ur kartböckerna. Hur jag ska gör med min Fru är lite svårare, men jag kan säga så mycket att en morgon puss det har hon fan i mig inte fått idag! Troligvis inte i morgon heller! Sedan får vi se. Fast jag tror inte hon upplever det som den värsta bestraftningen, det var nog att jag inte köpte några "rundstycken" (Ja, vanliga djävla frallor alltså) i morse, nu blir det bara Skogaholmslimpa i fortsättning, så det så!
Vid datorn denna nederlags Söndag i nådens år 2009 Peter Olofsson!
PS: Titta på min Frus blick, jag tog den igår eftermiddags innan Matchen, vi var på väg till "Gammel Dansken" som vi kallar hennes Morfar för, just för att se på landskampen, visst syns det att hon vet hur det ska gå!
Henne har jag "närt" vid min barm, det är tacken det!
Titta också på klippet i högra hörnet! Ernst Hugo Järegårds monolog är faktiskt skriven av en Dansk. Där lurade Von Trier oss ordentligt och 10 000 tals Danskar tror att vi säger så om dem!
Ja, det är ju faktiskt sant, idag säger vi det! Säg nu inte att jag är dålig förlorare!

2 kommentarer:

RANA sa...

Hahahha.

Du bråkar med danskar och fruar och språkvetare...

"Men nu är det "skoningslöst" slut mellan oss! Tack för den här tiden!
Vänligen men bestämt, Peter!"

SKIT PÅ DIG, RARING.

:-)

Karins fotoblogg sa...

Tjusigt porträtt på en vacker fru(dansk el inte ;) )

Kram