tisdag 27 oktober 2009

"Min Mamma har humor, fast ibland...........!"


Jag försöker hålla släkten utanför min blogg, så ingen ska bli upprörd, men idag så måste jag berätta lite om min Mamma! Min Mamma har verkligen humor, det har hon, ibland så tror jag faktiskt jag ärvt lite av hennes humor också! Fast förra året så tyckte några av oss släktingar att hon gick lite för "långt"! Hon var på resande fot i Kina under några hektiska och spännande veckor som hon själv uttryckte det. Bl a så besökte hon några byar på den Kinesiska lands byggden. Min Mamma är gammal scoutledare så hon gillar lekar och ordvitsar och sedan hon på äldre dagar nu även blivit väl bevandrad i Engelska språket så "väver" hon samman sina kunskaper, som på denna bild som hon tog i en bergsby i en Kinesisk provins!
Bilden fick vi som Julkort därifrån förra året! Mamma skriver på baksidan av kortet!
"Hej Peter! Gissa om jag är helt "däckad" idag, letade gamla gummiringar i en hel eftermiddag. när jag slutligen fick ihop tre stycken så var det desto svårare att få tanterna att se glada ut på bilden! En sak är säker, de har ingen direkt humor här på den Kinesiska landsbygden!
Jag försökte få tolken att översätta "bildtexten" Tired old ladies, men jag är inte säker på att han lyckades förmedla humorn!"
Som sagt vill inte "lämna ut" min Mamma här på bloggen, duktig på att fotografera det är hon, men hon vet inget om datorer så det gör inget om jag visar vad hon har för sig för tok när hon är ute och reser. Nu ska hon visst iväg igen om någon vecka, jag bävar redan för vad hon ska utsätta den stackars lokalbefolkningen för denna gång!
Vid datorn "mitt i natten" Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Alfahannen sa...

Helt underbart Peter, vilken mor!

Jag tycker inte du ska känna det som att du hänger ut henne, tvärtom läser jag inte något annat än en kärleksfull hyllning.

Humor på riktigt skön nivå!

Kram på dig, vi hörs
//Joacim

Monique sa...

Helt underbart! Går det att dela på din mamma?

oumberligating sa...

Hej Monique! Misstänker att du är "Frisiskan" som ofta beskrivs i "Den känsliga alfahannens blogg".
Välkommen till min blogg, ser att du inte har någon egen kommenterbar blogg. Ser att du är Stenbock (tror egentligen inte ett skit på stjärntecken, men om det mot all förmodan skulle fungera som stjärntydarna vill, så har Joacim det lika "tufft" med dig som jag har med min Lilla Fru, också Stenbock)

Min Mor har ett stort hjärta som räcker till flera, ska genast ordna fram ett "adoptionsbevis"!
Självklart så måste du använda dina "Frisiska" talanger på Bukowskis här i Stockholm, någon gång. Budgivningarna är så Östermalms etikettriktiga så de behöver livas upp lite. Jag gör vad jag kan, genom att alltid högt och tydligt säga, "Det var billigt"! Eller: - Jasså, är den där gamla tavlan ute på Marknaden igen, alltid värt ett försök!
Läser mellan raderna att Joacim ibland har det tufft med alla tjejer runt sig, till sommaren så funderar jag på om vi ska "lånbytas" lite, skickar ner mina söner till Er som sommarbarn så får jag låna två tjejer av Er, min Dotter skulle bli överlycklig!
Fundera på saken!
Ha en fin vecka!
Kram ifrån Peter!