måndag 26 oktober 2009

"Ignorera och nochalera mig bara....!"


Ja, gör det bara, alltså ignorera detta inlägg och nonchalera bara mig, det är nog den bästa "medicinen" för en som mig som håller på på detta sett! Alltså hela tiden "stänger" bloggen i tid och otid! För en sådan opålitlig kille som jag ska inte blogga, absolut ingen i gänget att lita på, som alltid och tryggt finns där vecka in och vecka ut i "cyberrymden"!
Så idag när jag ger ett litet julklappstips, så skriv verkligen ingen kommentar, så jag inbillar mig att någon "bryr sig".
Igår var jag på visning inför Bukowskis moderna och blev stormförtjust i en bild av Fotografen Albert Watson. Bilden tog han en vinterdag på Jack Nicholson utanför hans hus i Aspen i Colorado 1981, bilden är signerad och numrerad 6/25 a tergo. Silvergelatinfotografi 39,5 x 39,5 cm. Ej examinerad ur ram. Kan det bli bättre? Ganska överkomligt utrop också, 60 000-80 000.
Slutpriset kan i värsta fall bli lite högre, lyssnade lite på de personer omkring mig och vad de sa på visningen! Undrar och det är fler än mig som får lite flashbacks till Jack Nicholsons film
Ha en fin vecka!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

12 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ja, skäms på dig! ;-)

Alfahannen sa...

Hej kompis!

Du ville ju inte ha någon kommentar, så du får se detta som ett separat inlägg som råkat hamna på din kommentarsida. Tänk så det kan slumpa sig!

Håller med dig om att bilden är fantastisk, och jag skulle inte ha något emot att besöka Bukowskis vid något tillfälle, om inte annat bara för att få se och uppleva alla fantastiska ting som klubbas iväg.

Min eländiga kvinna och jag fortsätter fynda, men kanske inte riktigt i Bukowski-klass ännu (det är dock bara en tidsfråga innan det Stora klippet uppenbarar sig).

Igår var vi på lantauktion och ropade bl.a in en golvlampa (s.k tripode, trebent i string och 3 kupor) från 50-talet. Den gick på 300 spänn, och med lite tur kränger vi den vidare för kanske1500:-. Mycket fin! Jag tror jag ska lägga in en bild på den i bloggen denna afton.

Hoppas det är bra med er, och att ni får en härlig vecka!

Kram!

//Joacim

Polargrevinnan sa...

Nej, inte ska jag nonchalera dig, men det är jäkligt irriterande med ditt stängande av bloggen.
Jag förstår inte vitsen med det och inte vad syftet är. Klart att du tror på det när du skriver "stängt".
Peter, när "nu vill jag inte mer" infinner sig, res dig från datorn och ge dig ut på en långpromenad och glöm inte kameran.
När du kommer tillbaks känns det bra och dä funderar du på när du ska lägga in de där fina fotona du tog. En dag när du har en timme över - då är det dags för datorn och vi är så glada att se dig "på banan igen"
Albert Watson bilder gillar jag, såg en utställning för många år sedan. Göteborg eller Köpenhamn jag kommer inte ihåg vilket.
Hoppa du och din familj får en fin vecka. Det är väl sportlov.
Sköt om dig och de dina.
Kram Viola

Susanne sa...

ja det va det första jag tänkte på när jag såg den bilden ,,En underbar skådespelare men den filmen tycker jag är en av dom läskigaste filmerna som gjorts..Jätte härlig bild,men lite lite för dyr för min plånbok =)
Nu önskar jag dig en fortsatt skön dag..Kram Susanne i ett grått och trist Fare..

Uttan sa...

Klart Du ska lägga ett bud på tavlan...då e ju Julen räddad;)
Annars kan Du ju gå ut och sätta Dej i en stol när första snön kommer och be någon plåta Dej, jag tror att den bilden blir minst lika bra faktiskt.
Tror att Frun hellre önskar en bild på Dej än på honom,eller hur?
Sparar pengar gör Du ju också så Du har råd att köpa julmat.
Och så tycker jag det var riktigt roligt att Du kikade in ett tag.
Ja faktiskt!
Kram!

Laila sa...

Sluta säg att du ska stänga bloggen! Du vill skriva ibland och vi vill läsa. Punkt slut! ;-)

Fotot är underbart. Det är kul att foto som auktionsform har kommit mer och mer. Många bra foton finns det (som jag gärna skulle vilja ha på mina väggar...)

Första tanken när jag såg fotot var just att det skulle varit taget i samband med filminspelningen. Bara yxan som fattas :-D

LillaFlisan sa...

Plutt!

Inte ska du vara ledsen i ögat, vännen!



Kram

Flisan

strömmas sida sa...

Jag bryr mig inte ett dugg, utan plitar ner en hälsning här :-)).

Vilken otroligt läcker bild du visar.
Den skulle hänga snyggt här hos mig.

strömma

Tantans sa...

Älskar du julen Peter eller är du bara provokativ???Bara undrar jag gillar ju låten...och som vanligt sitter jag med ett leende på läpparna när jag läser din blogg. Har inte läst på några dagar för det har varit lite uteliv och då är man ju inte på topp dagarna efter...:-))))
Bilden är jättefin ..jag undrar när någon av mina bilder kommer att gå på Bukowskis...det blir kanske om 100 år då kanske man blir eftertraktad som konstnär det tar ju tid :-)))


Hoppas du står ut i survädret...och fortsätter med att blogga för fy faen vad tråkigt det blir annars..kram påre...snart kommer tomten:-O

Häxan sa...

Dröm du bara......Vem vill ignorera dig?? Jag kan inte vara utan dina inlägg....så är det bara! Men du...skriv när du vill bara. Ha en bra lov vecka. Jag åker till Småland på Onsdag...Jippie.
Kramar från Häxan.

Frida sa...

Hej Peter!
Jag skriver ändå, det var ett tag sedan jag kikade in här. Gillar också fotografiet.
Kram Frida

Veronica sa...

Så härlig bild =)Roligt att du hittade till min blogg, nu ska jag kika vidare på din =)