söndag 31 januari 2010

"Bara början.....eller hur jag räddade Kungen!"


Inte mycket som var intressant att kommentera i Söndagens SvD, men en tanke slår mig, när jag ser den här bilden, det här gänget kommer vi definitivt se mer av under året, frågan är hur mycket kommer vi palla med. Två Prinsessbröllop och en massiv mediabevakning, undrar dessutom hur mycket det kommer "bloggas" i ämnet? Ja, som vanligt inga direkta svar här på Oumberliga Bloggen, mest funderingar bara i "kylans tid"!
Fast jag måste berätta en festlig sak, Ers Kungliga Majestät Konungen av Sverige är lättskrämd, vi har faktiskt mötts några gånger i trafiken i samma kö på Kungsholmen här i Stockholm vid rusningstrafik! Jag i filen som svänger av till Fridhemsplan och Kungen i filen rakt fram som fortsätter ut till Drottningholmsvägen, ja nog med detaljer! Kungen kör för det mesta själv, men då och då så sitter han i hovstallets större Mercedes och det som förvånar mig är att inte Kungen har valt att ha tonade rutor i bilen, men han kanske är som jag, älskar det naturliga ljuset, skitsamma, min bil är lite högre än Kungens så jag brukar se rätt in i hans bil där han sitter och läser sina papper med 2 cm stora bokstäver. (Det här skriver jag inte som något som helst slags hån emot Kungen och hans lässvårigheter utan den information avslöjar att mina iakttagelser Ers Majestät är riktiga) Ja, i vilket fall som helst för ett halvår sedan cirka så hände det en grej, Kungen hamnade brevid mig som vanligt i sin chaufförskörda Mercedes, Kungen är alltid vaken och sitter med sina Papper och bläddrar febrilt Fast just denna dag så har det hänt något helt annat i bilen, Konungen har "kvartat in", sitter där i sin bil med "klarglas" och sover dreglandes med halvöppen mun, lutad emot fönstret, med glasögonen på sniskan! Det finns nu två alternativ för mig att göra antingen så tar jag fram min Lilla Kamera som alltid är med i bilen eller annars så väcker jag Kungen ur sin slummer och hindrar således att någon annan tar "årets bild" på honom! Jag väljer självklart att rädda Konungens heder så istället för att plåta honom, så trycker jag till med mina "lastbilshorn" till tutor, ..........milt sagt, Konungen vaknade och han såg allt annat än glad ut, han höttade med näven och stirrade vildsint, även nu avstod jag ifrån att fotografera Majestätet. Synd bara att han inte vet vilken god Royalist och Medborgare jag faktiskt är och hur jag rädde honom ur en mycket pinsam situation! Ja, det är fan inte lätt att vara alla tillags här i världen!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Ha, ha, din tokfan! Du är en riktig räddare i nöden du. :)

Häxan sa...

Haha....Jag hade nog gjort samma sak! Måste också säga att jag älskar ditt lördagsgodis...haha....Det är humor!!
Kramar från Häxan.

ullrika sa...

nää! är det sant!? fantastisk historia isf. och oerhört vänlig.