söndag 31 januari 2010

"Får jag presentera en av mina klara favoriter när det gäller foto i kombination med konstnärskap!"




Vad passar inte bättre (eller inte) denna Söndag att presentera Elisabeth Ohlson Wallin, för de som redan är insatta i den "skapande fotografins värld" är hon knappast okänd och vet man inte vad hon heter så känner man nog igen hennes "bildserie" om Jesu liv, som skapade ett "Herrans" liv för några år sedan, utställningen stoppades och hon mordhotades bl a. I veckan som gick så var det dessutom ett dokumentär program på TV om henne där hon berättade att flera stora företag som hon arbetat tidigare tillsammans med avstod ifrån fortsatt samarbete efter "Ecco Homo" utställningen!
Om du klickar på hennes namn överst i inlägget så kommer du till hennes informationssida om utställningar mm. Hoppas Elisabeth inte blir upprörd att jag "lånat" några bilder därifrån!
Fast lite "Gratis Reklam På Oumberliga Bloggen" borde sitta fint!
Ja, tillhör du gruppen som blir upprörd över bilder på Jesus som avviker ifrån gängse normer så läs gärna inlägget nedan hur jag räddade Ers Majestät Konungen själv ifrån vanära och förödmjukelse!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

1 kommentar:

Karins fotoblogg sa...

Jag har hennes bok om Ecco Homo, mycket intressant läsning. Och häftiga bilder.

Kram