torsdag 10 juni 2010

"Blev trött innan jag ens börjat........Jakten efter Lyckan. Del II"


Hmmm.......det är inte lätt att vara "lyckosökare", teorierna och idéerna är många och artiklarna i ämnet avlöser varandra. Hittar lite nytt igen på Svenska Dagbladets Nätsidor!
Livet går inte ut på att vara lycklig, får jag till mig av Filosofen
Bengt Brülde. Han vänder sig mot synen på livet som ett individuellt projekt, vare sig målet är att bli lyckad eller lycklig. Lycka är viktigt, men livet går inte ut på att vara lycklig. Filosofen
Bengt Brülde vill få människor att höja blicken över sin närmaste sfär och fråga sig: Vad är det som gör mitt liv meningsfullt?
Tunga frågor så här mitt i natten............just nu så känns en nattmacka djäkligt meningsfullt!
Vid datorn Ulv Röde alias Peter Olofsson!

Inga kommentarer: