tisdag 8 juni 2010

"Bloggtorka.........aldrig i livet!"



Hej Vänner! Ser att det dagligen är cirka 40 "polare från förr" som tittar in för att se vad jag har att erbjuda på min blogg! Ledsen om jag nu under några veckors tid gjort många besvikna!
Visst har min Fru ännu en gång behandlats värre än ett djur på sjukhus, men det är inte pga av sjukdom och elände som jag hållit mig "borta"! Det råder heller ingen klassisk "bloggtorka" i brist på uppslag. Nej, världen är fantastiskt (kanske fanatisk), det finns ju hur mycket kul som helst att skriva och berätta om. I huvudet så har jag minst ett hundratal förslag till inlägg.
Har exempelvis funderat över varför ungar är så tråkiga i sina fantasier, har nu lyssnat på en hel skock ungar som önskar sig katter och hundar...jaja...i ärlighetens namn så är det en och annan "fraggel" som vill ha en kanin också! Ja, visst är det illa, jag hade velat göra ett helt inlägg tillägnat Myrkotten! Varför är det inga ungar som önskar sig just en sådan! Gulligare och roligare djur finns inte! Fast nu blir det inget inlägg om Myrkotten, det blir inte heller ett inlägg om den konstnär som lät gräva ner sina middagsssopor för 30 år sedan!
Varför det då? Hinner helt enkelt inte med allt som måste göras i vardagen, värst av allt är nog att mitt arbete inkräktar så mycket på min fritid! Herregud ska varenda människa bo i en nybyggd villa? Sedan tillkommer alla skolavslutningr, auktionsvisningar, loppisar, fotoutställningar, fönsterputs, biltvättar, grillkvällar, artistuppträdanden plus en djävla massa "dösnack" om allt som är fel och borde ändras på!
Själv har jag nu under 3 års tid försökt att få bort "kanterna" runt handikapparkeringarna vid Gröna Lund här i Stockholm, var och fotade där när assistenter och anhöriga "baxade" runt alla "krymplingar" i Lördags när det var dax för sänding av sommarkrysset, frågade ett tiotal rullstolsbundna personer om de inte var förbannade att det var illa att inte "Grönan" blir handikappanpassat som alla andra nöjjesfält i Europa Uppriktigt, de flesta var inte alls så "upprörda" utan tyckte att det var väl inte så mycket att göra åt!!!! Ja, nu är väl de flesta rullstolsbunda som Svensson är mest, lite halvsega och ointresserade av det mesta. Så det vore väl synd att vänta på något massuppror!
Nej Fy fan för nöjda människor! Kom ihåg att det är inte "nöjda människor" som driver utvecklingen framåt!
När det sedan var dax att bege sig hemåt så var det två rullstolsbundna män som bad om hjälp med sina rullstolar vid parkeringen, dessa två män/killar hade jag pratat med tidigare, men då var allt "frid och fröjd"!
Fast då blev jag sur, som många andra gånger då jag försöker arbeta för ett "anpassat samhälle"!
"-Ni kan ju sitta kvar där i era rullstolar och vänta på att de andra bilarna åkt så ni kommer utifrån de alldeles för trånga handikapprutorna som Grönan har!"
Själv har jag aldrig några problem att se till att min Fru kommer dit hon ska och hem samma väg, men det beror på att jag aldrig är "nöjd"!
Detta är också ett slags "svar" till alla som undrar varför jag för tillfället skriver så lite på min "medicinblogg" www.jernsaxen.blogspot.com !
Klicka nu på Myrkotten och se vilket vackert djur det är!
Idag ska jag till Sjukhuset med "Kryckan" och därför har jag nu när jag är ledig lite tid och skriver en rad, fast ett riktigt fint "Oumberligt inlägg" blev det förstås inte, men var så säker Oumberliga Bloggen kommer snart att "Blomma igen"! Fast först ska jag njuta av den riktiga "växtligheten", tiden och sommaren är knapp, om 20 dagar så har det ju vänt igen och går emot "mörkare tider"!
Sedan är det någon "fan" som skriver om att Runstenarnas budskap är "nonsens" i media just nu, det är en kille med ett icke svenskt klingande namn som gjort en avhandling i ämnet!
Är det ännu ett "illla dolt" angrepp på den Svenska kulturen?
Vid datorn i likgiltighetens tidevarv Ulv Röde din Cyberhövding i mediabruset!

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, det var mycket ... visst har du rätt: missnöje, på rätt sätt förstås, med engagemang driver saker framåt!
"En som hängts gånger flera för att velat förändra"

Mollamaja sa...

Kul att du är tillbaka :-)

imse sa...

Det är mycket nu. Håller med dig om det. Det är jättebra om man med sitt missnöje försöker få till stånd förändringar. En del går ju bara omkring och gnäller och låter andra jobba. Men du verkar vara en riktig fajter!

Kram

Häxan sa...

Visst är det mycket nu.....och jag har saknat dina inlägg. Men så skönt att veta att du är i högform och det är ett elände att jobbet måste inkräkta på fritiden....bedrövligt!!
Sköt om dig och Hexan! Kramar....

B i t t e sa...

Där var du ju! Lika försvunnen i annat som jag för tillfället, märker jag :-) Ha det bäst!