torsdag 10 juni 2010

"Kanske dax att bli lite internationell....!"












Indispensable Things is online "magazine" dedicated to all aspects of design. Indispensable Things is full of interesting and unique info about creative design, beautiful art, photo and luxury lifestyle. There are many things in the world that are interesting, beautiful and worthy to tell everybody.
Do you like beautiful, unusual and luxury stuff? Do you want always be the first who will be known about design news? Then our site is for you. If you haven't become our subscriber yet - do it right now via RSS.

Today I want to show you very interesting series of photographs dedicated to traditional Spanish bullfight. And more specifically – portraits of matadors. All photos were taken photographer from the US Jeff Martin in and around Madrid, Spain. These pictures show members of bullfighting from non-standard sight. For example the process of putting on a suit by professional matador. I am confident that you will enjoy these exellent shots.

Ja, något åt det hållet skulle det kanske stå om jag förvandlade Oumberliga Ting till den Stora Internationella Online Magazine Blogg som den egentligen borde vara, smaka på namnet Indispensable Things, visst låter det lite häftigt?
Tänk sedan alla mina Vänner, ni skulle också bli internationellt kända, kanske någon snygg tjurfäktare skulle kontakta Er och undra vad en "sådan har liten kvinna" kan ha för sig en kylig sommarkväll, ja, vad vet jag, livet är fyllt av möjligheter...hm...många gånger omöjligheter också!
Känns inte tjurfäktningsbilderna lite bögiga? Daniel du som är proffs vad säger du?
Själv så fördrar jag de kvinnliga tjurfäktare jag visade tidigare, men i och med dessa bilder så har alla "fått sitt" ifrån tjurfäktningsvärlden!
Fick ett mail där en person undrade varför jag visade så motbjudande bilder..........störning i barndomen helt enkelt, var i Spanien som 10-åring och de satte sina spår, sedan är det den här djäkla "Tjuren Ferdinand" på Julafton som spökar!
Kommer ni ihåg scenen i filmen där Tjuren Ferdinand stångar sig igenom en stenmur, det har jag varit med om på riktigt som barn men jag lovar det var inte jag som kastade stenen på tjurens bak, det var min kompis Viktor!
Hmm.....tänk om jag skrivit allt detta på Engelska, vad jobbigt det hade blivit!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson även kallad Ulv Röde eller Tjuren ifrån Södertörn!

Inga kommentarer: