torsdag 10 juni 2010

"Livets salt......!"









Så fort jag hittar fina bilder så hör jag av mig till Bildbyrån/Agenten som har rättigheterna till dem och helt otroligt så får jag ofta visningsrätten till bilderna med vändande post. I detta fall var det intressant, de visade sig vara "stulna" av en annan fotograf, men ingen vet mer än att de är tagna i Indien eller Indonesien. I vilket fall som helst, måste de klampa runt med skitiga fötter i mitt "flingslat" har under en längre tid försökt mig vänja mig vid att ett vin som jag brukar köpa fortfarande är fottrampat i Frankrike! Hmmm..........kanske ska lägga av med min taskiga humor, vet att det inte alltid faller i "god jord"!
Härliga vackra men även tragiska bilder, när jag hittat ursprunget så visar jag självklart vem fotografen är och ursprungskällan!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Härliga bilder ja ... och tyvärr är det så att de "oumbärliga ting" kräver oftast ett människojobb som vi I-länder inte skulle vilja uträtta!

Ha det gott!

Elle sa...

En sån där kratta skulle man ha efter gräsklippningen! Ett drag - färdig! (större gräsmatta har vi inte!!)
Det är nog bra för aptiten att man inte alltid vet hur maten blivit behandlad innan den hamnar i magen. Samtidigt som man kanske skulle behöva tänka efter vilket jobb det ligger bakom och till vilka förhållanden.