onsdag 9 juni 2010

"Hur man blir lyckligare...........ännu ett försök!


I ärlighetens namn så känns det faktiskt som jag är lite "mätt" på att blogga, som jag sagt tidigare ingen "bloggtorka", det hopar sig med idéer och uppslag till nya inlägg men den där "blogg gnistan" uteblir eller kanske ska jag kalla det för "bloggkick" istället. Alla som känt "den" vet vad jag menar. Fast jag vill gärna få tillbaka "känslan", okej jag vill inte bara få tillbaka känslan för bloggandet, jag vill få tillbaka känslan för mycket annat också. Hur får man det?
Självklart via nya idéer och intryck, kanske inhämtade ifrån nätet, tidningar eller annan litteratur. Hittade för en tid sedan något som intresserade mig här!
Det finns ju hur mycket litteratur som helst i ämnet "Hur man finner lycka"! Börjar man sedan leta så är bokfloden enorm inom angränsande områden i "självförverkligandeträsket"!
Svenska Dagbladet har i vilket fall gjort en intervju med Gretchen Rubin om hennes Lycko Projekt, intressant artikel med intressanta länkar hittar du på Svenska Dagbladets Nätsidor!

"Hon testade allt för att bli lycklig, står det i de inledande raderna!
Gretchen Rubin var inte lycklig. I alla fall inte tillräckligt Därför samlade hon ihop alla möjliga teorier om lycka och testade dem under ett års tid. Nu har hennes hårda lyckoslit givit resultat – och blivit en bestseller."

Kanske fungerar hennes teorier?
En tanke tänkt och nedskriven av Ulv Röde En Sliten och Trött Vikingahövding i nådens År 2010.

Inga kommentarer: