söndag 13 juni 2010

"Oumberligating besöker Ryssland.....!"









Today we want to show you unusual and colorful dolls created by young artist from Russia which is hiding under nick da-bu-di-bu-da. Some of them she made by herself, other ones were customized by her from ordinary dolls from stores. As a result she get very positive artworks. Besides the talant in creation unique dolls she certainly have talant in photography.
Ja, mer än så på Engelska blir för jobbigt, men i fallatt någon "stisse" halkar in från utlandet så ska de känna sig hjärtinnerligen Välkomna till Oumberliga Ting!
Jag gillar dockor det gör jag, men intresset för dem dök inte upp på riktigt förrän jag fick min Dotter för snart 17 år sedan. Troligtvis var det hennes känsla och lek för dem som skapade intresset! Förra året så beställde jag faktiskt några virkade musdockor ifrån en tjej som har en blogg som heter Ulligagulligasaker, något ditåt. Hon har inte hört av sig sedan dess, klart som som bara den att man blir orolig när 46 åriga män vill "tjacka" ens prylar på nätet och de påstår sig gilla dem. Har faktiskt gjort ett inlägg med foton som jag tagit på dem efter detta så ska jag visa dem igen, så kanske ni ser att det inte är helt "kortis" på mig! Eller annars så kanske är det just vad de kommer att visa!
Ha en fin Söndag Vänner!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Vikingahövdingen Ulv Röde!

1 kommentar:

Amigurumiwoman sa...

Vilka otroligt fina dockor!!