tisdag 2 augusti 2011

"Snart är min anläggning också klar.......!"


Klart grabben ska ha en egen kärnkraftsreaktor! Som vanligt sitter jag och väntar på att min morgontidning ska komma, i väntan på det så bloggar jag lite. Läser på Svenska Dagbladets Nätsidor att en kille har avslöjats med att bygga sin egen kärnkraftsreaktor i sin lägenhet? Precis som om det skulle vara en nyhet, vi är faktiskt ett helt gäng "strålnördar" som har egna "minianläggningar", men ingen tar oss riktigt på allvar, inte ens när vi bloggar om det. Fast det är ju inte så konstigt, de personer som ska "granska" oss på nätet, har ju en så klen begåvningreserv så de lyssnar bara till andra med liknade intellektuell status! Vill du läsa mer så läser du här!
Jag vet inte hur stort intresset är i Sverige för just den här hobbyverksamheten, fast finns det någon mer dold fantast i vårat avlånga land så skulle jag vilja komma i kontakt med honom/henne! Mitt stora problem är "kylningen", får inte riktigt fram det "vattenmängder" jag behöver, kör just nu med två extra kylfläktar, men de stör min nattsömn!
PS: Nördighet är inte bara en hobby, det är en livsstil!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Reaktorhärd i Cybersmältan!

Inga kommentarer: