onsdag 23 december 2009

"Det var inte jag! Jag har alibi!"



Jag är helt oskyldig, jag har alibi! Satt här vid datorn i Stockholm när den "Berömda Julbocken i Gävle" antändes natten till idag! Jag vet inte vad jag ska tycka om detta "terrordåd", men på något konstigt sett så tror jag ändå att det ger positiv reklam för Gävle och att Gävle faktiskt finns!
Bakvänt på något sett, helt klart! Vilken bild och ifrån vilket år man väljer att visa på Julbocksbranden spelar kanske ingen roll, jag vet inte vilken gång i ordningen den brunnit.
Bilden ovan är ifrån Svenska Dagbladet 2005 och togs av den duktiga fotografen Mathias Forslöf. Att man inte längre dränker in Bocken med flamskyddsmedel är väl nästan som att "tigga" om att någon ska kasta någon typ av brandfackla, ja vad vet jag! Oumberliga Bloggen ger ju som sagt inga svar!
Säger jag God Jul och Gott Nytt år, nja.....ett litet inlägg kan jag nog få ur mig!
Vid datorn i Bockbrännarnas Tid Peter Olofsson!

Inga kommentarer: