lördag 19 december 2009

"Ja, jag vet att jag är hemsk som tar till vilka medel som helst!"


Ja, jag har ju i tidigare inlägg berättat om min "väg" till att bli en bättre människa! Idag blir det nog "ett steg tillbaka" då jag visar en bild som jag tagit nu på eftermiddagen. Känns de glada tjejerna igen? Helt rätt! Mia Törnblom och Camilla Läckberg som idag signerade sina senaste alster i Farsta Centrum utan för Stockholm, självklart så var "Lilla Frun" och jag på plats för att skaffa lite personligare böcker! Vad menar jag? Skulle Mia och Camilla vara ett "steg tillbaka"?
Inte alls men nu lägger jag in deras namn som sökord och etiketter och helt plötsligt så blir det fler besökare på Oumberliga Bloggen och har jag tur så fastnar "någon" av dessa "bloggklickare" i mitt garn, sedan är de fast i min Värld av Oumberliga Ting och Tankar, precis som många andra!
Nu måste jag självfallet få både Mia och Camilla att bli mina bloggvänner inte pga av deras kändisskap, utan pga eller rättare sagt tackvare att de var så djäkla glada och trevliga, helt i Oumberlige Peters anda!
Vid datorn som vanligt i Snöfallets Tid Peter Olofsson!
PS: Vill du se en till fin "kändisbild" så hälsa på hos Pockethexan!

8 kommentarer:

Muffinsmartin sa...

:)

annami sa...

Mia Törnblom är en fantastisk människa. Jag var på en av hennes föreläsningar här i Göteborg och är helt underbar!!

Karin Wijk sa...

Smart! Härligt att du är så ärlig i dina avsikter ( hi hi!). Försökte kommentera i ett av dina tidigare inlägg (men det sket sig) p.g.a granen och familjen framför. Helt otrolig gran !! Finner inga ord.
Ha en underbar lör kväll! / Karin

Susanne sa...

Önskar dig en riktig skön söndag ..Kram Susanne

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Peter!
Roligt att höra av dig igen :) Jodå, jag har kikat in hos dig med jämna mellanrum men varit dålig på att kommentera hos alla.

Har hänt en del runt omkring mig men tänkte maila dig vid tillfälle.

Ett tips till extra peng - skicka in bilden på frun och Camilla till hänt Extra så kommer två biobiljetter på posten.. hihi. Dottern gjorde det med en bild på en kändis. Dessutom var det i en anmnan svallerblaska som hon fick 250:-pix för samma bild :o

Önskar dig och familjen en mysig vecka och julhelg. Och som sgat så hörs vi av via mail ;)

Kram Viveka

Häxan sa...

Mias böcker gillar jag så det hade varit kul att träffa henne..
Hoppas er söndag blir skön.
Kramar från Häxan.

sara på hedepipan sa...

Tack för titten in hos mig. Din humor ät som min mans, hans skakar dock mest på huvudet.
Du har härliga funderingar och tankar.
Gillar det, en positiv sida hos män. Man ska inte gömma sig idag utan ska man komma någonstans så måste man synas.
Må så himlans gott.
kram sara

LillaFlisan sa...

Vad är dett Peter??????

http://www.oumbarligating.blogspot.com/

Har du gått och blivit bullpappa eller kan det vara en copycat?

Hur som haver så saknar jag dig och har lite dåligt samvete för att bloggen står tillbaka. Live writer sköter inläggen och jag softar lite extra.....

Ha en finfin fjärde advent!

Kram

Flisan