fredag 11 december 2009

"En bild säger mer än tusen ord..........?"


Säger som vanligt hmm...............! Sitter just nu och går igenom ett kontoutdrag där någon tagit ut 2000:- (tvåtusenspänn) på mitt kort på Engelen i Gamla Stan klockan 1 på natten. Jag vet att min Fru lånade det ungefär vid den tidpunkten då jag var nere i karookeebaren och sjöng en stund (Ja, det är sant min Fru förstår mig inte så hon vill inte vara med där) Min kamera var också utlånad vid samma tid punkt. När jag i veckan frågade min Älskade Hustru om hur mycket hon spelat upp, så var svaret att hon satsade bara 20 marker! Nu har jag bildbevis på vad de var för marker hon växlade in, klart som bara den att det vara hundra marker, inget annat hade väl dugit åt Grevinnan! Klicka på bilden för förstoring så finns beviset där, se även blicken på Pockethexan själv, lyser det inte av något i ögonen, jo, jag ser "speldjävulen"!
Nu blir det inga julklappar åt barnen!
Peter Olofsson i "svångremmens" tid 2009!

9 kommentarer:

Pockethexan sa...

Vilken djäkla tur att jag hade så ont nu på morgonen i ryggen att jag inte kunde sova och satt i andra rummet med "lappen" i knät när detta "förtalsinlägg" dyker upp, hela kvällen under julbordet och under kvällen på Engelen så låg jag i min specialstol eftersom jag inte riktigt kan gå, sedan var jag uppe vid spelbordet ett litet tag bara, du kanske kunde skriva om hur mycket jag vann och brukar vinna, eftersom du är gift med en "mästerhjärna" som alltid är nykter! Sedan tycker jag att du ska scanna kontoutdraget och visa dina läsare hur mycket du "söp" upp denna kväll, det har nu gott snart en vecka sedan vi var ute och jag undrar om du är nykter än, för 3800:- kronor blir det många promille!
Puss på dig! Gnällgubbe!
Från din egen Hexa!

Häxan sa...

Hahaha.....Kärleken är underbar! Du det måste väl vara värt 2000 kr för att få sjunga och slippa höra hexan sura när du sjunger falskt...haha...för det gör dom flesta...Men det verkar som att kvällen var rolig....för alla...utom kanske Hexan som har sådant elände.
Tack för din fina kommentar i morse! Ha nu en härlig helg....och håll i plånboken!!! Kramar från Häxan..

Tantans sa...

Ja men Peter det är hon väl värd kolla bara på hennes lysande leende det är mer än 2000:- eller hur och det är ju bara att önska henne GOD JUL...och tala om det var din julklapp *skrattar* skojar bara ...
Ha en rackans fin helg tillsammans ...*kram* på dig

Anonym sa...

Blev först orolig! såg ju ut som om det va Uno från rederiet som limmade på på Pocketfrun men när jag klickade upp bilden så såg ja ju att det va Greger. Han ä snäll.

Kul att ni har kul så här innan jul. Hälsningar Ronny

RANA sa...

Hahaha. Det är inte speldjävulen som lyser där i de där vackra ögonen, det är ren och skär intelligens. Att Peter Pan söp bort husbilen och halva hemmet är ju givet; bakisandedräkten känns ända hit! You go, hexis!!!!

RANA sa...

HAHAHAHA - igen. Håller med Ronny. Det ser faktiskt ut som Uno. Beware.

Men göken bakom, croupieren, vad har han råkat ut för? Blivit rammad av kryckan? Han ser inte så glad ut?

*orolig*

Västgötskan sa...

Du kan väl inte skylla på stackars frugan när du "tappade bort" kortet under en utekväll?
Undermedvetet ville du säkert ge henne lite cash?! :-D

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag glömde en viktig detalj till - vilken vacker sån Fru du har! :)

Laila sa...

*gapskrattar*
Skylla på andra så där.... Fy skäms PEter!