onsdag 16 december 2009

"Haschtomte!"


Djäklar vad jag saknar att blogga, när jag hittar sådana härliga artiklar som i dagens Svenska Dagblad. Det handlar om en "spirande rörelse som nobbar tillväxt"! Artikeln är inte bara bra skriven och har ett intresant innehåll, antingen man håller med eller ej, fast det riktigt "roliga" infinner sig då det börjar bloggas om artikeln ifråga. Såfort det dyker upp någon människa med en "alternativ" tanke till den allmänt hållna linjen så blir "kommentarsinläggen", "kommunist" eller som idag "haschtomte"! Mycket intressant, skulle vilja bjuda med vederbörande på ett möte där jag presenterar Jernsaxen Boendet! Du som läser min blogg sedan tidigare vet vad det handlar om men för den oinvigde så kan jag berätta att jag håller på att projektera ett mindre grupphusboende för i första hand människor med rörelsehinder, men nu sista tiden även för andra som kan tänka sig att tycka om att faktiskt ingå i ett slags kollektivt boende. Alltså ett gäng "hacshtomtar" som hjälps åt i vardagen! Ska inte plåga Er med en massa detaljer, men det kommer knappast bo några där som kallar sina medmänniskor för "haschtomtar" bara för att man har en annan åsikt! Gå nu in och läs artikeln i sin helhet på Svenska Dagbladet! Del av artikel nedan:
"Spirande rörelse nobbar tillväxt!
OLJEPSYKOLOGI. Utsläpp av koldioxid står i fokus när världens politiker klimatförhandlar i Köpenhamn. Transitionrörelsen tycker att vårt förhållande till olja och tillväxt är mer oroande. Det bygger på mänskliga rädslor och missbruksbeteenden, menar miljöinitiativet som fått snabb spridning. "

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Va? Vad menar de med "haschtomte"? Skiljer sig deras beteende från t.ex. hustomten, jultomten eller t.o.m. "kokaintomten"...??