måndag 21 december 2009

"Kontraster!"



Försökte se en långfilm igår på TV, i en av reklamkanalerna, det gick "bokstavligen" åt helvete, reklaminlägg hela tiden störde stämningen helt. Det som slog mig hela tiden det var den nya Absolut Vodka reklamen som visades hela tiden, bara kreativa människor överallt, sedan direkt efter reklam för EMD:s Julskiva som säljs till förmån för hemlösa. Flera av dem som syn på filmen "känner jag" sedan mitt tidigare jobb där jag ofta kom i kontakt med folk ifrån den gruppen, alltså sk hemlösa! "Rulltårts Tommy" var en av dem han blev alltid extra kreativ när han dragit i sig ett helrör med Absolut, han hade nämligen upptäckt att det var helt onödigt att gå på toaletten, varför helt sonika inte bokstavligen skita i det och göra det direkt i byxorna, alltid värmde det något tyckte han, så visst fan blir man kreativ av Absolut Vodka!
En fundering så här i Jultid ifrån Oumberlige Peter!

8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ja, det var verkligen kontraster, min "sjuke vän". ;-)

Men om jag får välja vet jag precis vem jag:
1. Skulle lyssna på.
2. Vem jag skulle hjälpa.
3. Vem jag skulle... Eh ja...! :-D

God jul på er!

Zäta sa...

Är tanken månne att man ska uppskatta den nakne karln lite bättre om man får vodka innanför västen.

För inte var han väl så värst mycket att hänga i granen!

God jul gode Peter!

camilla sa...

Vad roligt att du gillar min blogg! Alltid lika kul med nya besökare. Ja, vi borde göra det! Jag är absolut med!! Han är inget för mig helt enkelt.
Ja, människor som stirrar kan vara viktigare än vad man tror! :)

Ha en bra dag!

Anonym sa...

men den där bilden är ju från SATC? Har du sett på det? Har de den reklamen använder de ju det för publiciteten från SATC. EFTERFORSKA INNAN DU TYCKER TILL!

Photo by Maria sa...

Ja du.. Mycket att fundera på.. Jag undrar tex varför man började tillåta alkoholreklam överhuvudtaget.. Man behöver ju inte locka folk med det kan jag tycka..

Hoppas du har en bra kväll..

Kram Mia

Bloggullet sa...

Det kan man hålla med om.;o)

God jul på dig käre bloggkompis.
Kram

Karins fotoblogg sa...

Ja livet är märkligt med alla dess kontraster.

Jag vill önska dig och din familj en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR, Peter!

Kram!

Polargrevinnan sa...

Jag vill bara tala om att jag läser alla dina inlägg - ibland mycket bra - ibland nja.
Men smaken är som baken -delad.
Det är säkert min julhälsning på
min blogg också - och det var jobbigt att hoppa så där.
Önskar dig och hela familjen en
GOD JUL.
KRAM vIOLA