söndag 18 april 2010

"100 miljonersklubben skapar osämja...........!"





Kommer ni ihåg 100 miljonersklubben? Alltså du får helt fritt fantisera vad du ska göra med en eventuell vinst av 100 miljoner kronor! Skriv gärna er rad och berätta, jag tycker det här är djäkligt kul att se vad folk skulle göra med sina stålar. Okej, det är också ett rent "beteéndevetenskapligt experiment" också!
Jag jobbar just nu på ett "husbygge" där olika kulturer möter varandra. Trots arbetslöshet så är det brist på duktiga hantverkare i StorStockholmsområdet så vi har lite "Norrlandsimport" hos oss! Vi har full respekt för varandra, men på ett område så blir det "totalstopp"!
Som vanligt är det mitt fel, jag tvingar min omgivning att tänka och ifrågasätta sin tillvaro och det är inte alla gånger så bra, men det blir härliga och livliga diskussioner i allfall!
Jag införde "100 miljonersklubben" på jobbet i veckan som var, att man skulle köpa sig ett "bra boende" det var alla överens om!
Vi håller faktiskt just nu på och bygger en "privatvilla" som kommer kosta ganska exakt 28 miljoner när den är klar! Tråkigt nog kan jag inte visa några bilder på "kåken" av förklarliga skäl. Det här unga paret i 30-års åldern vill verkligen inte visa sitt "privatliv" och knappast figurera på en "Vikingablogg"! Självklart så respekterar jag det.
Jag visar ett hus som är ganska likt om du klickar här! (Hus Nr:2 i vänstermarginalen)
"Norrlandsgänget" garvar hela tiden åt detta hus och vad det kostar, vansinne tycker de!
Tänk vad mycket "kåk och mark" man kunde få Norröver för dessa stålar!
Uppriktigt, själv så bara Älskar jag detta hus vi nu bygger! I förrgår "invigde" jag muggen, satt och läste Expressen och tittade ut över havet! Nu finns det 4 badrum i detta hus, så jag blev en stund förvirrad vilken jag skulle välja. Funderade ett tag på om jag skulle ta det största badrummet, men jag gillar inte färgen där så jag tog det lite mindre på 28 kvm!
Vansinne eller ej, jag gillar nybyggt, men eftersom jag är "grundare av 100 miljonersklubben" så vill jag önska mig ett Sommarställe också! Jag har våndats i två veckor, funderingar fanns ju utomlands, men det är ju så mycket "omständiga utlänningar" utomlands, så det går bort!
Nej, 4 mil ifrån Örebro kommer jag i framtiden att vistas, närmare bestämt på Trystorps Slott, visst är huvudbyggnaden snygg, men "spannmålsmagasinet är den byggnad som verkligen får mig att "gå igång" som en viss känd Tyskättad inredningsmänniska skulle ha sagt!
Som sagt alla är "välkomna" att gå med i "100 miljonersklubben", har du redan i fantasin "bränt dina stålar" som jag gjort många gånger om? Inga problem du befinner dig nu på "Oumberliga Bloggen" och här är inget Omöjligt! Bara att fantisera ihop en ny 100 miljonersvinst och börja spendera! Här är allt tillåtet!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

Inga kommentarer: