onsdag 28 april 2010

"Min Blogg börjar bli riktigt stor nu!"



Det är inte lätt att göra alla i världen nöjda inte! Igår skrev jag och berättade att jag kallades för galen på en blogg, idag hittar jag annan text på en annan blogg:

"Snälla Peter Olofsson, sluta med dina gigantiska inlägg överallt. Du gör bara bort dig och framställer dig som patetisk med dina ursäkter hela tiden samtidigt som du fortsätter skriva löjliga inlägg. Skaffa dig lite kompisar istället och gärna manliga så du får lite annat perspektiv på ditt liv. Du har börjat bli pinsam!"

Visst är det kul och tillsammans med mordhoten efter min medicinskaartikel om att stoppa manlig omskärelse så skapar det faktiskt en bild av att jag börjat bli "djävligt jobbig" och att folk faktiskt läser det jag skriver, himla kul, måste jag säga! (ler)
Fast egentligen blir jag lite "sur" också, för det jag skriver är viktigt, kanske inte här direkt, men allt som rör min andra blogg eller där den nämns är viktigt www.jernsaxen.blogspot.com
Det har den faktiskt gjort i bägge fallen ovan, så nu ska jag hämnas!
Det tar ett litet tag att få fram vilka som skriver, men de flesta som klagar är lite korkade och då förstår de inte heller hur man skyddar sin IP-adress, det är lite "knökigt" att få fram då de skriver på andras bloggar, men ingenting är omöjligt som Gunde Swan säger!
Självklart så hämnas jag! På vilket sätt? Är det blodigt?
Nej, inte alls, jag håller just nu på att planera min hämnd genom att via Google Maps se om det finns några björkar i närheten eller på tomten där de bor som klagar! Så imorgon när de går till jobbbet....hm...socialförvaltingen, sin terapi eller liknande då möts de av mitt "glada leénde" på alla träd! Det kan ju göra vem som helst vansinnig!

Jag skall ju troligen jobba inom vården igen i sommar! Fast jag är trött på att vara på Röntgen som jag varit på i flera år , nej, något nytt vill jag prova på! Transplantationskirurg vore kul, skickar med bilderna ifrån mitt CV, där jag visar hur jag snabbt och smidigt jag transplanterar både, hjärta, hjärna och ibland hela huvuden i mindre skala!
Nej, nu har jag inte tid att sitta här och skriva, ska upp på Sjukhuset och duscha "Lilla Frun"!
Förut så lät jag alltid den manliga personalen sköta den sysslan, men det blir nästan slagsmål om vem av grabbarna på de olika avdelningarna där min Fru legat under år som ska utföra denna syssla! Den manliga personalen brukar alltid hävda att duschning ingår i den dagliga patientomvårdnaden , så det är inget konstig med det inte! Nej, det är som är konstigt att det inte gäller alla kvinnor på samma avdelning, Agda 87, helt klar och fortfarande med glimten i ögat undrade på förra stället varför min Fru fått erbjudande om duschhjälp tre gånger samma vecka och ingen hade frågat henne! Konstigt va? Vilka "fulingar" vi Grabbar är! Se upp för oss!
Ha en fin dag!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Gillar! säger jag nu. (vet inte om du är på facebook men där klickar man på gilla åt allt man gillar:)
Jag gillar att du spårar fram IP-adresserna till såna trista typer som skriver fega anonyma kommentarer. Själv visste jag bara att man kunde kolla område/stad men du har säkert dina knep.
Ser på direkten att kirurg vore lämpligt för dej, perfektionsjobb!
Glad för din fru att du låter den manliga personalen duscha Agda istället:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Man kan bara skratta åt det.. Att folk orkar.. Vore ju enklare att inte läsa dina inlägg om de retar upp så mycket.. Eller?? Tar ju bara tid att först läsa någons blogg man inte tycker om och sedan en massa onödig energi när de retar sig på texten.. Ja ja, jag säger då det.. Jag läser då bara om jag vill och nu ville jag :-D

Kram Mia

Lena sa...

Har haft anonyma kommentarer själv på min blogg, de verkar inte fatta att det är väldigt lätt att spåra IP-adressen.

Har de något att anmärka på kan de väl skriva ut sitt namn!

Ja dessa manliga sjukskötare, de har nog inte så roligt att duscha Agda,men Agda har nog mer roligt :)

Kram
Lena

imse sa...

Såklart Agdor ska få hjälp i duschen!

Trist med alla anonyma troll på nätet. Att inte kunna stå för sina åsikter.
Så fortsätt spårningen!

Kram