måndag 12 april 2010

"Jaha, nu är Lilla Frun arg igen!"


Vet inte om ni läst lite tidigare inlägg om att jag i sommar ska "vicka" på en röntgenavdelning?
(Se här) I vilket fall som helst så var jag där i Torsdags för att visa att jag läst på i manualen för den nya CT:n, en slags röntgenapparat kan man säga, skulle kunna berätta en massa teknikaliteter, men det här är en Vikingablogg, här ska tillvaron göras så djävla enkel som möjligt, livet är krångligt som det är!
Ja, till saken, jag tog alltså min första "röntgenbild" på över 10 år i Torsdags och det jag röntgade på "prov" var Syster Marias ben. Röntgenapparatens datasystem har ett underbart "färgläggningssystem" av röntgenbilder. Se hur snyggt det blev när jag "färglade" Syster Marias ben! Tog hem bilden för att visa min Älskade Fru, hon gillade inte den alls?
Dessutom tycker jag hon tog i när hon kallade min blivande kollega för "slinka"!
Dessutom behöver man inte gå i Birkenstock bara för att man jobbar på sjukhus!
Ja, det är inte lätt att vara alla tillags inte!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

Inga kommentarer: