lördag 3 april 2010

"Jesu blod!"


Säger det igen! Herregud att det ska vara så svårt att stå emot "frestelse"! Bara att jag gör det här inlägget får mig att "törsta" efter vin! Att sedan ha läst en massa "kristna bloggar" visat bilder på en sargad Jesus gestallt gör ju inte saken bättre, nattvarden ska vi inte tala om! Nu vill jag DRICKA VIN och jag vill bli full! Är det politiskt korrekt att skriva så! Kanske inte, men efter att ha varit på systembolaget åt en Vän så häpnade jag inför vilka mängder öl,vin och sprit folk handlade inför Påskhelgen! Finns det någon som är nykter i det här landet idag?
Ja, jag är faktiskt det, jag vet faktiskt inte när jag drack senast, så länge var det sedan jag gjorde det att det fallit i glömska! Om jag har alkoholproblem eller haft? Icke sa nicke, allt går ner!
Jag har tre tonåringar och vill alltid vara tillgänglig och därför har det blivit som det blivit!
Fast nu är de ju så djäkla skötsamma så hälften kunde vara nog (de brås på sin Mor) så nu tycker jag det är dax för en rejäl "stänkare"!
Du befinner dig ju just nu helt otroligt nog på en Vikingablogg med Designinriktning, ja, jag vet att det låter knasigt, men så kan det bli i livet ibland!
Att bära runt på en fånig Vinlåda är verkligen inget som en riktig Viking/Vikingakvinna gör, flaskor är inte att tänka på, man skär sig så lätt när man ramlar om kull!
Nej titta vad jag "fyndat" på Scandinaviandesigncenter , den kommer "hänga och dingla hur fint som helst på min Frus Rollator, handväskan på en handtaget och vinbagen på andra!
Ny på Oumberligabloggen? Kanske ska tillägga att min Fru har en förslossningskada, som den Vikingahövding jag är har jag inte låtit henne vila ut ordentligt mellan förlossningarna, men hon är så fin att det varit svårt att låta bli!
Ha en fin fortsatt Påskhelg!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde Din CyberDesignade Vikingahövding!
PS: Nu ska jag knacka på hos mina Grannar för att se vad de har i vinväg att bjuda på!

3 kommentarer:

Elle sa...

Efter det här inlägget kan man ju undra om det är vårsolen eller innehållet i "väskan" som gör att ditt sinne börjar lätta?? *ler*

Jag, som man nästan kan kalla nykterist, hoppas på att solen är stark nog för att lätta mitt sinne, för det är det enda medlet jag tar till!
Inte lätt att komma i stämning när det regnar ute med andra ord!
Ja, en viss frustration över det något aprilinspirerade vårvädret kan man höra mellan raderna!
Kanske man skulle köpa en sån där fin hanväska trots allt...?

B i t t e sa...

Jag fortsatte minsann med lite mer träning sen och efter det har det hänt annat som skjutits upp för länge :-) Nu är husvagnen omskodd också och banne mig om jag inte tänker ta mig ett glas god dryck i solen. Sköt om dig och de dina, ha en Glllaaaaaaaaaaaaaaaaaad Påsk!

Häxan sa...

Hahaha.....Jag ser Hexan sitta i vårsolen med "vinväskan" och hon kommer inte att dela med sig....hahaha.....för då du fått i dig några munnar så kommer du att skriva så galna inlägg att hon helt enkelt inte vågar....hahahaha.....
Du är lite galen och det gillar jag ...:) Vi gör tvärt emot alla andra i kväll. Jag skall nu gå ut och tända vår lägereld för ikväll skall vi äta ute och grilla vår mat. Hoppas solen skiner på er också. Kram från Häxan.