torsdag 22 april 2010

"Det borde var förbjudet!"


Nu blir jag sådär "Vikinga upprörd" igen! Läser idag en artikel på Svenska Dagbladets Nätsidor att det nu är dag att börja vårstäda på Mount Everest! Döda kroppar, skräp och kvarglömd utrustning ska "städas" bort!
Inte en dag försent tycker jag här på Oumberliga Bloggens Redaktion. Det borde vara förbjudet att gå och dö sådär bara helt apropå på Himalayas Bergstoppar, hur trevligt är det att ställa ifrån sig fikatermosen, tro att man sätter den på en sten så visar det sig vara en "frystorkad" kille som bara lagt sig ner och dött! Nej, fan....skärpning alla "äventyrare", tänk lite på oss barnfamiljer!
Som sagt ännu ett inlägg i "serien Vän av Ordning"!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!
PS: Du som gillar lite "levande manskött" titta gärna in på inlägget nedan!
Borde sluta skriva här, men efter att ha hittat bilden ovan på en "nedskräpare"på nätet, så kommer automatiskt följdfrågan, vem snodde hans huvud?
Minst lika viktigt att hitta alla delar! Jag vill inte höra ifrån mina söner!
"-Pappa! Bollen tittar på mig!"

1 kommentar:

Laila sa...

Skrämmande att allt skräp blir kvar där uppe.
Samma sak med allt som bara dumpas i dom stora haven....