tisdag 13 april 2010

"Ett vanligt djävla Vikingaliv! Del I"



Har den sista tiden fått en del mail om "sanningshalten" i min blogg! Jag säger bara en sak, har jag någongång påstått att allt är "sanning" jag skriver?
Nej, visste väl det! Fast det här med "sanning" är ibland riktigt svårt! Jag har faktiskt gjort några inlägg, där jag "dämpat" mig lite för att det jag skall berätta ska bli trovärdigt! För ibland så är verkligheten, mer sanning än dikten som sagt!
Men är det sanning man vill ha så ska det bli sanning och vardag hur trist det än kan verka!
Eftersom jag dessutom hela tiden "sparar ner" min blogg, jag tycker ju själv att den är så mysig (ler) så kan man ju lika väl ha lite "VikingaVerklighet" här, både i text och bild. Fast den som har hängt med ifrån början vet ju att det sker ganska ofta!
"Kryckan" och jag (Kryckan är min älskade Hustru), är man "Söderböna" då ska man ha ett riktigt smeknamn och har man hoppat på kryckor i 16 djävla år, då får man helt enkelt heta "Kryckan"!
Jaha, vad visar mina två första bilder i min bildserie, "Ett Vanligt Djävla Vikingaliv" då!
Jo, det visar Kryckans och Mitt lite hemligare liv! Uppriktigt vi börjar bli djävligt trötta på våra gäspande kompisar som t o m ibland låter TV:n vara på när vi besöker dem! Någon Fredag i månaden så tar vi och "intar" Stockholm med vårt "Vikingaskepp Ingeborg" (Hm...Husbil), sedan blir det konsert oftast på Nalen eller Nattklubbsbesök på Kungsgatan, gärna Golden Hits!
Kryckan orkar inte så mycket så då är det perfekt att nattparekera på Kungsgatan, bilderna ovan tog jag en tidig Lördagsmorgon för några veckor sedan! Vi bor ju någon mil utanför Stockholm och våra 3 barn är också ofta ute i vimlet i Stockholm, lika väl som de har nyckel hem så har de nyckel till Bodelen i Husbilen. Den exakta gatuadressen är inte alltid vid Tvillingtornen på Kungsgatan, men någon av Kungsgatans handikapparkeringar där hittar de oss!
Platserna är visserligen alltid upptagna av någon lirare som har kiosk eller restaurang där, antingen så står de på ett lånat Handikapptillstånd eller ett falskt! Ganska korkat det är inte så många handikappade som kör sportbilar, med manuell växellåda!
Några brukar fråga mig eller säga? -Att du vågar bråka med dem! Inga problem, det här är "fega uslingar"! Visst har jag blivit hotad några gånger, men jag brukar bara lasta ut ur lastutrymmet och "städa lite" där! (Har ju bilen ibland till jobbet också, så mina trädfällaryxor finns där, jag putsar dem gärna offentligt).
Hade en "grinig" Polis som sa till mig för ett tag sedan att stoppa undan dem!
Prova sa jag! Kanske de skulle kunna gå under "knivlagen", vad vet jag! Han vandrade vidare och jag lastade in mina "verktyg" i bilen igen, det är inte lätt att vara en hederlig hantverkare inte! Som sagt "ett vanligt djävla Vikingaliv"!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

2 kommentarer:

Elle sa...

Tja...ibland är det så...att om man skulle berätta hela sanningen, skulle ändå ingen tro att man gör det!! *ler*

Kram Elle

Mollamaja sa...

Sanningar..sanning med modifikation är oftast ett bra val. Och hur viktiga är nu alltid sanningar. Vad som är sant är ditt imponerande engagemang för orättvisor inom sjukvården och annat. Din medkänsla berör.